Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing (KMG / MKG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMG / MKG - Marketing, Ekonomická fakulta, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do marketingu, význam marketingu, hlavní zásady a základní pojmy marketingu2. Pojem trh a jeho členění, segmentace trhu, výhody segmentace, podmínky segmentace3. Nástroje marketingového mixu, složky a jejich popis, výrobek.4. Výrobek - životní cyklus výrobku, proces vývoje nového výrobku - jednotlivé etapy.5. Cena - význam ceny v marketingu, cenové cíle, proces stanovení ceny, cenové metody.6. Podstata distribuce, distribuční kanály pro spotřební a průmyslové výrobky.7. Marketingová komunikace - její formy: reklama, podpora prodeje, public relations, přímý marketing, osobní prodej a nástroje využívané v jednotlivých formách.8. Strategické plánování, typy plánování, obsah marketingového plánu.9. Získávání informací pro marketingová rozhodnutí, zdroje sekundární a primární.10.Chování zákazníka, faktory ovlivňující zákazníka, rozhodovací proces zákazníka.11. Marketingové prostředí a jeho vliv na činnost firmy, vlivy mikroprostředí, makroprostředí12.Plánování marketingové strategie pro mezinárodní trhy.13.Marketing služeb, cestovního ruchuObsah cvičení:1.Úvod, pokyny ke cvičením, podmínky zápočtu, zadání referátů a semestrálních prací2.Segmentace trhu, profilování, případová studie3.Úvod do marketingového mixu, význam značky, obalu u výrobku, brainstorming4.Životní cyklus výrobku, případová studie5.Metody stanovení ceny, příklady6.Distribuce - charakteristika prodejní sítě v ČR, franchising7.Komunikace se zákazníky, rozbor reklamních sdělení, příklady8.Strategické plánování, BCG matice, "4P" v různých odvětvích9.Výzkum trhu, sestavování dotazníku, metody sběru dat10.Úloha marketingového oddělení ve firmě, případová studie11.Chování zákazníka, zásady úspěšného obchodního jednání,vlivy prostředí na podnik, test12.Obhajoby semestrálních prací13.Obhajoby semestrálních prací, zápočty.

Získané způsobilosti

Orientace v marketingové problematice.

Literatura

Dědková,J.-Honzáková,I.:. Základy marketingu. TU Liberec, 2006. ISBN 80-7372-130-9.DĚDKOVÁ, J., HONZÁKOVÁ, I. Základy marketingu. Vyd. 2. Liberec: Technická univerzita, 2003. McCarthy,E.J.,Perreault,W.D. Basic Marketing, Richard D.Irwin,Inc.,1990. Horáková,I.:. Marketing v současné světové praxi. Grada, Praha, 1992. Kotler,P.:. Marketing management. Grada, Praha, 1998. ISBN 80-7169-600-5.

Požadavky

80% účast na cvičení. Vypracování seminární práce v minimálním rozsahu 8 stran.Seminární práce musí být uznána a musí být obhájena.Písemný test pro získání zápočtu musí být splněn na 60%zkouška: písemná, její splnění musí být na 65%.

Garant

PhDr. Ing. Jaroslava Dědková, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Ing. Jaroslava Dědková, Ph.D.Ing. Světlana MyslivcováPhDr. Ing. Jaroslava Dědková, Ph.D.Ing. Světlana MyslivcováIng. Otakar Ungerman, Ph.D.