Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




1. Získávání a zpracování informací pro mezinárodní marketingové plánování (situační analýza, mezinárodní marketingový výzkum)

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (24.96 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

1. Získávání a zpracování informací pro mezinárodní marketingové plánování (situační analýza, mezinárodní marketingový výzkum)

marketing – proces řízení, jehož výsledkem je poznání a uspokojení potřeb a přání zákazníka efektivním způsobem

  • zabývá se propagací výrobku / služby

  • cíl – pochopit co spotřebitelé chtějí a uspokojit jejich potřeby

  • orientován na zákazníka

prodej - orientován na zisk

mezinárodní marketing = je uskutečňován za národními hranicemi

Situační analýza

  • základní krok v procesu mezinárodního marketingového plánování

  • výsledky situační analýzy slouží

    • pro stanovení marketingových cílů

    • pro sestavení marketingových plánů

    • pro porozumění prostředí firmy

Obsah situační analýzy strukturován do 5 klíčových oblastí:

5C (pět klíčových oblastí):

  1. customer (zákazník) – provádí se segmentace trhu, cílení a poziciování zákazníků

  2. company (společnost) – analýza zdrojů, schopností, silné a slabé stránky

  3. competition (konkurence) – využití benchmarkingu / Porterova modelu 5 sil

  4. collaborators (spolupracovníci) – obchodní partneři -> dodavatelé, distributoři

  5. climate / context (klima/kontext) – PEST analýza

Časové horizonty situační analýzy:

  • Dosavadní vývoj: Hodnotí se historický kontext a vývoj firmy a odvětví.

  • Současný stav: Posuzuje se aktuální situace firmy, její tržní pozice a výkonnost.

  • Odhad budoucího vývoje: Predikuje se budoucí trend a možné změny v prostředí, které mohou ovlivnit firmu.

Externí a interní analýza:

  • Externí analýza se dělí na:

    • Makroprostředí

      • zahrnuje širší ekonomické, politické, sociální a technologické faktory

      • PEST analýza

    • Mikroprostředí

      • zahrnuje zákazníky, dodavatelé, konkurenci a veřejnost

      • Porterův model 5 sil

  • Interní analýza se zaměřuje na:

    • Vnitřní prostředí

      • faktory, které firma může přímo ovlivnit, jako jsou zdroje a marketingový mix (cena, produkt, distribuce, propagace)

    • Portfoliové analýzy

      • analýza produktového portfolia

      • BCG matice, GE matice

Benchmarking:

  • proces srovnávání produktů a služeb firmy s těmi nejlepšími v oboru (pro identifikaci co zlepšit)

  • Typy benchmarkingu:

    • Interní: v rámci jedné společnosti

    • Externí: porovnávání jedné organizace s jinou podobnou/stejnou organizací

    • Funkční: porovnávání výrobků, služeb s jinými špičkovými společnostmi bez ohledu na obor

Porterův model pěti sil:

  • Michael Porter navrhl pro analýzu konkurenčního prostředí podniku

  • Pět sil zahrnuje:

  1. Hrozba nových konkurentů: Jak snadno mohou nové firmy vstoupit na trh.

  2. Vyjednávající síla dodavatelů: Schopnost dodavatelů ovlivnit ceny a podmínky.

  3. Vyjednávající síla odběratelů: Schopnost zákazníků ovlivnit ceny a kvalitu.

  4. Hrozba substitutů: Existence a dostupnost alternativních produktů.

  5. Konkurenční rivalita: Intenzita konkurence mezi stávajícími firmami na trhu.

Témata, do kterých materiál patří