Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




1. Získávání a zpracování informací pro mezinárodní marketingové plánování (situační analýza, mezinárodní marketingový výzkum)

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (24.96 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

PEST analýza:

  • analyzuje makroekonomických faktorů, které mohou ovlivnit podnikání

  • Politické a právní faktory: Zákony, regulace, politická stabilita

  • Ekonomické faktory: Hospodářský růst, úrokové sazby, měnové kurzy, HDP, inflace, národní měna

  • Sociálně-kulturní faktory: Jazyk, kulturní hodnoty, příjmy, kupní chování spotřebitelů

  • Technologické faktory: Inovace, změny v technologii

BCG matice:

  • nástroj pro portfoliovou analýzu

  • rozděluje produkty nebo služby do čtyř kategorií na základě tržního podílu a růstu trhu:

  • Hvězdy (Stars): produkty s vysokým tempem růst, vysokým podílem na trhu
    -> v budoucnu se přemění na hlavní zdroj zisku -> potřeba do nich investovat

  • Otazníky (Question Marks): s vysokým tempem růstu, nízkým podílem na trhu
    -> nově zaváděné produkty

  • Dojné krávy (Cash Cows): s nízkým růstem trhu, vysokým podílem na trhu
    -> snaha o jejich udržení

  • Psi (Dogs): Nízký růst trhu, nízký podíl na trhu
    -> produkty zastavit a investovat do jiných produktů

GE matice:

  • podobná BCG matici -> poskytuje více dimenzí pro hodnocení.

  • zahrnuje hodnocení atraktivity odvětví a síly podniku v odvětví

SPACE matice: Strategic Planning and Analysis in Competitive Environments (SPACE)

  • nástroj pro strategické plánování

  • hodnotí konkurenční výhodu a průmyslovou atraktivitu společnosti

  • pomáhá firmám určit, jaké strategické směry by měly zvolit

Mezinárodní marketingový výzkum

Metodika – postup při výzkumu či průzkumu

Výzkum

  • slouží ke zjištění širších souvislostí

  • vědecké cíl, hypotézy

Průzkum

  • neklade si vědecké cíle

  • řeší aktuální problém

Anketa

  • nesystematický průzkum názorů

Marketingový výzkum

= systematické určování, sběr, analýzu informací

  • součástí marketingového informačního systému (MIS)

  • MIS = soubor činností, při kterých dochází ke sběru a analýze informací o marketingovém okolí firmy

Mezinárodní výzkum trhu

= sběr a analýza interních a externích informací s cílem zprůhlednit dění v zahraničí, které má vliv na marketing

Základní třídění informací

  • primární a sekundární

    • primární

      • nebyly nikde dříve publikovány

    • sekundární

      • převzaty z publikací a odborných článků

  • kvantitativní a kvalitativní

    • kvantitativní

      • vyjadřují hodnoty měřených veličin (množství, objem)

    • kvalitativní

      • charakterizují zkoumané jevy pomocí pojmů a kategorií

  • interní a externí původ dat

    • interní

      • informace uvnitř podniku; pracovníci znají tyto informace

    • externí

      • informace získávané ze zdrojů mimo podnik

Hlavní zásady získaných informací (při získávání informací by měla být dodržena)

  • relevantnost (důležitost, významnost)

  • validita (pravdivost)

  • spolehlivost

  • rychlost

  • nákladová přijatelnost

Základní oblasti zaměření mezinárodního marketingového výzkumu:

  • Prostředí

  • Konkurence

  • Potenciál cílových trhů

  • Účinnost marketingové strategie

Témata, do kterých materiál patří