Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Akademické psaní (KAJ / AAUBE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / AAUBE - Akademické psaní, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení
Academic writing-semináře-zápisky Neznámý 30.06.2020 21:34 0
Annotated bibliography example Neznámý 30.06.2020 21:34 0
Beowulf exercise Neznámý 30.06.2020 21:34 0
Body paragraphs exercise Neznámý 30.06.2020 21:34 0
Classification, definition, comparing Neznámý 30.06.2020 21:34 0
Combining Sources Neznámý 30.06.2020 21:34 0
Conclusion Neznámý 30.06.2020 21:34 0
Dangers of causation Neznámý 30.06.2020 21:34 0
Definition Neznámý 30.06.2020 21:36 0
Definition exercises Neznámý 30.06.2020 21:36 0
Definition sample Neznámý 30.06.2020 21:36 0
Description exercises Neznámý 30.06.2020 21:36 0
Facts or opinions Neznámý 30.06.2020 21:36 0
Identity exercise Neznámý 30.06.2020 21:36 0
paragraph exercise Neznámý 30.06.2020 21:36 0
paragraphs Neznámý 30.06.2020 21:36 0
Paraphrase and Summary Neznámý 30.06.2020 21:36 0
Research question exercise Neznámý 30.06.2020 21:34 0
summary exercises Neznámý 30.06.2020 21:36 0
Syntax handout and exercises Neznámý 30.06.2020 21:34 0
Thesis Statement exercises 01 Neznámý 30.06.2020 21:35 0
Thesis Statement exercises 02 Neznámý 30.06.2020 21:35 0
Vocabulary handout and exercises Neznámý 30.06.2020 21:35 0

Další informace

Obsah

Výzkum ve vzdělávání. Kvantitativní a kvalitativní výzkum. Spolehlivost, platnost, výpovědní hodnota a etika výzkumu. Výběr tématu výzkumu.Styly a strategie čtení a typy textů.Plánování výzkumného projektu. Efektivní využívání knihovních služeb.Analýza textu z pohledu slovní zásoby: informace strukturní, morfologické, odhadování významu z kontextu.Využití internetu. Vyhledavače, databáze časopisů, encyklopedie. Typy, kvalita a důvěryhodnost internetových zdrojů.Analýza textu z pohledu slovní zásoby: koncepty, prostředky koheze, organizace diskurzu.Tvorba a obsah poznámek: tradiční katalogy, počítačové soubory.Různé aspekty výzkumného problému a jeho formulace.Sběr dat: pozorování, rozhovor. Příprava a zadávání dotazníků. Případové studie.Určení hlavní myšlenky textu. Využití mimotextových informací.Struktura odborného textu: struktura odstavce, tři části klasické eseje, kapitoly a podkapitoly. Předmět výzkumu - výzkumná otázka - formulace hypotézy.Indentifikace implikovaných myšlenek v textu.Citace: citace x parafráze, citační styly: MLA a Chicago. Systém odkazování: poznámky pod čarou a zkrácené citace v textu.Analýza textů zaměřených na řešení problému.Zásady a strategie psaní výtahu. Plagiátorství a jak se mu vyhnout.Kritické čtení: sledování logiky myšlenkového postupu.Typy osnov odborné statě. Základní lingvistické a stylistické principy.Kritické myšlení: posouzení vztahu "persistence - evidence - implications".

Získané způsobilosti

Studenti budou schopni napsat logicky strukturovanou, relevantně podpořenou a stylisticky správnou odbornou stať.

Literatura

Leki, I. Academic Writing. Techniques and Tasks. New York: St. Martin s Press, 1989. Cory, H. Advanced Writing with English in Use. Oxford University Press, 1996. Bell, J. Doing Your Research Project. Oxford University Press, 1993. Nunan, D. Research Methods in Language Learning. Cambridge University Press, 1992. Rudestam, K.E. and R.R. Newton. Surviving Your Dissertation. Sage Publications Inc., 1992. Ede, L. Work in Progress. A Guide to Writing and Revising. New York: St. Martin s Press, 1998. Thomas, G. How to Do Your Research. Sage Publications, Ltd., 2009.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích, splnění všech úkolů v rámci kontaktní i on-line výuky, vypracování krátké odborné statě.

Garant

PaedDr. Zuzana Šaffková, CSc., M.A.

Vyučující

PaedDr. Zuzana Šaffková, CSc., M.A.Mgr. Zénó Vernyik, Ph.D.