Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Teachers role

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (704.93 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

• Being reliable about things like timetables and 

homework (´practise what you preach´ );

• Mind the TTT and the STT:• Teacher-talking time and students-talking 

time;

Roles of a Teacher

• Within the classroom – the roles change from 

one stage of activity to another;

• The general role – facilitator – all the roles aim 

to facilitate the learner´s progress;

• Controller, organiser, assessor, prompter, 

participant, resource, tutor, observer

Roles of a Teacher

1. Controller• In charge of the class and of the activity taking 

place;

• Takes the roll, tells students things, practises 

drills, reads aloud, carries out the ´teacher-
fronted´ classroom; 

• The role of controller works well with 

charismatic and knowledgeable teachers;

• Negatives:
• Little experiential learning;
• Cuts down on opportunities for the students 

to speak

• Lack of variety in activities;
• Suitable for: announcements, order restored, 

giving explanations, answering questions; 

2. Assessor• Indication of the students´ ´getting their English 

right´;

• Offering feedback + correction, grading;
• Students need to know how and for what they 

are being assessed!

• Tell the students what success looks like so that 

they can measure themselves against this;

• Be fair! 
• Bad grade should be given with sensitivity and 

support.

3. Organiser• Organising students to various activities;
• giving information, instructions, putting 

students into pairs, groups, closing down 
activities

• An important role to prevent chaos and get 

the students to be involved, engaged and 
ready;

• Organizing and activity
• Lead-in → instruct (demonstrate) → initiate → 

organise feedback

• Timing – when starting the activity, give the 

time limit;

4. Prompter• When the students ´lose the thread of what´s 

going on´ or when the students are ´lost for 
words´;

• This covers occasional help, provided with 

discretion;

• Most frequently – prompting students to 

speak English in class;

Témata, do kterých materiál patří