Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Teachers role

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (704.93 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Teacher´s Skills and Knowledge;

Teacher´s Role in the Classroom;

Students appreciate such a teacher who has 
his/her own personality and doesn‘t hide it from 
students.

( Harmer 2007: 24)

Good x bad teachers

There is not a universal definition of a good 
teacher
A good teacher is a teacher who is:
SYSTEMATIC, reliable, hard-working/diligent, 
strict, just, reasonable, modest, interested in his 
subject + constantly learning it, calm + 
humorous !

Professional teachers

“Professionalism means preparing oneself to do a 

competent job through learning.“                                        

( Ur, 2002: 389)

Pre-service or in-service training
Reflection of experience
Reading
Observation
Discussion with colleagues
Writing
Research

Three areas of teacher‘s competence

• T knows the language system
• T is a proficient English speaker
• T knows the culture of English speaking countries
• Linguistic and cultural studies

Subject matter

• T explains the new language to Ss
• T practises the language and develops skills in learners
• T can prepare tests
• T can manage the class

Methodology

• Sense of humour
• Patient
• communicative

Personality

Teacher‘s knowledge 

• language systems (students have the right to ask 

the ´Why-questions´!!); 

• materials and resources (monolingual learners´

dictionaries); 

• classroom equipment (language laboratory, data 

projectors, interactive whiteboard, blogs etc.); 

• keeping up-to-date (attending conferences and 

seminars for teachers, reading magazines, using 
websites,  etc.);

Teacher‘s skills

• Manage classes ( equipment, grouping, 

starting/finishing activities, instructions, 
discipline)

• Match content, task and groups( planning, 

transformation)

• Interesting, appropriate levels, setting

• Monitor learning outcome

- conclude activities, give feedback, prepare tests

Teacher‘s tasks 

• Preparation (includes the knowledge we have 

of the subject + the skills of teaching);

• Keeping records of what we have taught, of 

how well things have gone - evaluating 
successful activities and outcomes;

Témata, do kterých materiál patří