Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Teachers role

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (704.93 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

5. Participant• To mutually enjoy the lesson, the teacher can 

sometimes participate in an activity;

• Be careful – not to become dominant;

6. Resource• the role based on providing vocabulary 

support and other related information;

• Resources should be provided if the teacher 

does not know the answer; 

• 7. Tutor• When the students are working on longer projects, 

longer written tasks; preparation for a talk or debate

• Working with individuals and small groups;
• More personal contact, support, help;

• 8. Observer• When observing (oral communicative activities), avoid 

to draw attention to yourself;

• take notes on both what the students did wrong and 

what they did well !

• Observe also the success/usefulness of the materials 

and activities involved;

Teacher‘s profession

• Transmission of knowledge;
• Creating conditions for the learners to learn 

themselves;

• teacher-centered x learner-centered teaching;

Learner-centered teaching

• Recent trend;
• The syllabus adjusted to learners´ needs;
• The measure of a good lesson – the students´

activity taking place;

• Teacher – not the ´giver of knowledge´, the 

´controller´, the authority, but a facilitator and a 

resource;

• Not all methodologists agree; O´Neil – influential 

methodologist of the 90s: ´The learner-

centredness may lead to neglect´ (1991); 

Rapport

is the relationship T has with Ss and visa versa

Good rapport = Ss are aware of T‘s, professionalism, 
T respects Ss, and Ss respect you.
The lessons are always positive, enjoyable and 
respectful. 
According to  Rogers good rapport is based on 
Respect, empathy, authenticity

• Rapport• recognising students (knowing students´ names + 

knowing about students); 

• listening to students (make yourself available to 

listen to individual students); 

• respecting students (correcting students – not 

using mockery or sarcasm or expressing despair 
at their efforts, responding to indiscipline 
adequately); 

• being even-handed (show impartiality, draw out 

Témata, do kterých materiál patří