Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PSYCHOPATOLOGIE - SEMINÁŘE

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (120.09 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Vývoj potíží

- zpočátku nenápadný, může se pozitivně hodnotit výdrž a vůle

- poté: jako droga: bagatelizuje závažnost svého počínání (argument: zdravá výživa)

- občas nadřazenost vůči ostatním, které své chutě tolik neovládají

- postupující úbytek váhy – únava – špatná nálada, podrážděnost

- ztráta zájmů

6. Poruchy psychického vývoje

  1. Poruchy pozornosti a aktivity, hyperkinetické poruchy, ADHD, ADD

  • Lehká mozková dysfunkce (LMD) se vztahuje na děti téměř průměrné, průměrné nebo nadprůměrné obecné inteligence s určitými poruchami učení či chování, v rozsahu od mírných po těžké, které jsou spojeny s odchylkami funkce centrálního nervového systému (oslabení ve vnímání, tvoření pojmů, řeči, paměti a v kontrole popudů nebo motoriky… )

  • Lehká dětská encefalopatie (LDE) označuje drobné difúzní poruchy mozkové tkáně trvalého rázu. Projevem LDE jsou poruchy psychických funkcí, zejména vnímání, myšlení, motoriky a jednání

  • Mezinárodní klasifikace nemocí termínem hyperkinetické poruchy označuje skupinu poruch charakterizovanou: vznikem poruchy v raném věku dítěte, hyperaktivitou, narušením pozornosti

  • vznikají vždy v raném stadiu vývoje, obvykle v prvních pěti letech života

  • ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorders)

  • porucha pozornosti bez hyperaktivity se označuje jako ADD (attention deficit disorder)

  • správný přístup: jasné instrukce, častá zpětná vazba, pozitivní posilování, pravidelný režim

  1. Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie

  • Specifické poruchy učení jsou dílčí oslabení ve schopnostech a funkcích primárně potřebných k získávání výukových dovedností, přičemž inteligence je v mezích širší normy, tj. postačující ke zvládnutí požadavků základní školy

  • Dyslexie = V prvém, širším pojetí, je dyslexie souborný název pro specifické poruchy čtení, psaní a pravopisu, ať už jakkoli propojené. V užším pojetí dyslexie označuje pouze poruchy čtení a tento význam se užívá, pokud je nutné odlišit poruchy čtení od poruch psaní

  • Dysgrafie = je porucha psaní, která postihuje grafickou stránku písemného projevu, tedy jeho čitelnost a úpravu

  • Dysortografie = se projevuje zvýšeným počtem pravopisných chyb a obtížemi při osvojování gramatického učiva a aplikaci gramatických jevů

  • Dyskalkulie = je specifická porucha učení postihující matematické schopnosti, takže se dítě nemůže naučit počítání

  1. Poruchy chování v dětském věku

  • lze charakterizovat jako odchylku v oblasti socializace, kdy dítě není schopno respektovat normy chování na úrovni odpovídající jeho věku, event. na úrovni svých rozumových schopností

  • lhaní, záškoláctví, krádeže, agresivní poruchy chování

  • postup: najít původ problému, mluvit s odborníky, průběžně kontrolovat postup

¨

Témata, do kterých materiál patří