Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PSYCHOPATOLOGIE - SEMINÁŘE

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (120.09 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

7. Pervazivní vývojové poruchy

  • tento termín je společným označením pro závažnější poruchy, které se projevují již od raného dětství

Dětský autismus

  • hlavním příznakem je porucha sociálního porozumění, mezilidských vztahů a komunikace a nápadné stereotypní chování

Rettův syndrom

  • je geneticky podmíněné neurodegenerativní onemocnění, které je velmi vzácné a postihuje pouze dívky

Aspergerův syndrom

  • se liší od dětského autismu tím, že se u této poruchy nevyskytuje celkové zpoždění řeči ani kognitivního vývoje. Většina jedinců má inteligenci v normě, problémy se vyskytují především v oblasti sociální adaptace. Tato porucha postihuje 0,4% dětské populace, opět převážně chlapce.

Atypický autismus

  • se liší od dětského autismu buď dobou vzniku (abnormální vývoj se projeví až po dosažení tří let věku) nebo chybějící poruchou jedné či dvou ze všech tří oblastí psychopatologie požadované pro diagnózu autismu (narušená sociální interakce, komunikace a stereotypní chování)

Mentální retardace

  • označuje vrozené postižení rozumových schopností, které se projeví neschopností porozumět svému okolí a v požadované míře se mu přizpůsobit

  • stav vrozený a trvalý

  • příčina: postižení CNS (-geneticky, vlivem prostředí)

  • lehká: je z hlediska inteligence vymezena dosažením hodnoty IQ 50-69, úplná samostatnost, nejvíce úroveň 11 let

  • středně těžká: je z hlediska inteligence vymezena dosažením hodnoty IQ 35-49, vychovatelní, paměť mechanická, nejvíce úroveň 6 let

  • těžká: je z hlediska inteligence vymezena dosažením hodnoty IQ 20-34, úroveň batolete, závislí na jiných, učení omezené

  • hluboká: IQ pod 20, většinou kombinované s jiným postižením, většinou omezení v pohybu, řeč není rozvinuta

  • Integrace vyjadřuje postoj společnosti k handicapovaným občanům, který je neodmítá

  • Normalizace vyplývá ze skutečnosti, že lidé s mentálním postižením mají právo žít „normálním“ životem

  • Humanizace se projevuje nejen v postoji k mentálně postiženým lidem, který je respektuje jako rovnoprávné členy společnosti

8. Psychologická problematika zdravotního postižení

  • Zdravotní postižení lze vymezit jako ztrátu nebo poškození určitého orgánového systému. V důsledku toho dochází k narušení, omezení či úplnému chybění některé ze standardních funkcí, resp. Kompetencí

  • Tělesné

  • Zrakové

  • Sluchové

  • Mentální poruchy, poruchy komunikace, poruchy chování, kombinované poruchy

  • lehký defekt – nehrozí bezprostřední nebezpečí narušení vztahu ke společnosti,

  • střední defekt – hrozí nebo se již vyvinula porucha společenských vztahů,

  • těžký defekt – porucha postihuje jedince ztrátou sociálních vztahů

  • důležitý vliv prostředí, socializační vývoj (přijmutí rodinou apod.)

  • zdravotní postižení pozměňuje průběh kognitivního, emočního i sociálního vývoje dítěte

  • Emoční vývoj – strategie podle Eriksona:

Témata, do kterých materiál patří