Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MODEROVÁNÍ

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (95 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Umění šokovat – hlavní faktory

  • účelem není jen poskytnout jednorázovou informaci, ale přimět přítomné, aby si:

  1. co nejdéle informaci pamatovali

  2. při různých příležitostech vzpomněli

  3. působil jako vzdělávací moment

  4. vědět, že při zpracování informací vše každý správně pochopit a bude dále informovat

  5. vést k tomu, aby se vracel!!!

Brainjoging

  • způsob jak se připravovat

  • metoda maximálního využití paměti = zlepšení f-ce zapamatování si cílených informací

  • pravidelná cvičení s mozkem

  • jak často? = nejlépe každé ráno, také před náročným úkolem, např. řešení náročných úkolů v práci, ale i třeba moderování

  • jakým způsobem? = křížovky, logické hry na zapamatování, výuka cizích jazyků, nákupy bez seznamů, testování během cesty autem, metoda rychlého čtení, Silvova metoda = využití alfa frekvence = podvědomí

Nejčastější chyby moderátora

  • nedostatečná příprava

  • tréma, stres

  • celková pasivita – moderátor není skoro vidět

  • nevýrazná osobnost – postrádá charisma

  • neschopnost zvládat situaci při krizové komunikaci

  • neschopnost improvizace v nečekaných situacích

  • neschopnost přesně a krátce formulovat otázky a další myšlenky

  • snaha o upoutání pozornosti více na sebe než na téma a diskutující

  • neznalost práce s technikou

  • Komplikovaná struktura scénáře akce

  • Opomenutá kontrola dosavadních úkolů

  • Nedržení se stanoveného tématu – obsahu stanoveného scénáře, časté odbočování k jiným věcem už v samotném úvodu

  • Nekontrolovatelná diskuze – každý si říká, co chce a skáče se od jednoho tématu k druhému

  • Živelná diskuze – skákání si dořeči

  • V případě nastolení problému nekonkrétní závěr a bez určení, kdo, jakými prostředky a dokdy úkol splní

  • Přílišná povrchnost při projednávání jednotlivých bodů – nekonkrétnost – zbytečné zdržování – věcné k problémům

  • Složitost některých bodů – nutná srozumitelnost i pro ostatní přítomné – chybí zpětná vazba

  • Neudržení pozornosti všech přítomných – ne vše všechny zajímá

  • Benevolence vůči narušitelům akce – větší tvrdost proti těm, kteří akci narušují a rozptylují ostatní

Mozek, paměť – využití

Moderátor potřebuje ke své práci co nejvíce si pamatovat – předčítání textu je zastaralé, neefektivní a nezajímavé, nudné. Proto je třeba si co nejvíce informací pamatovat..

  1. Vědomé – cílené

  2. Využití známých metod – slovní zvýraznění – přívlastek

  3. Opakováním některých pasáží, připomenutím toho, co chceme zvýraznit

  4. Využití různých povzbuzujících preparátů

  5. Využití základní prvků akupunktury a akupresury

  6. Nevědomé

  7. Využití podprahového vnímání – hypnóza

  8. Určité vrozené schopnosti – genetické předpoklady

Paměť = schopnost organismu přijímat, uchovávat a vybavovat předchozí zkušenosti

  1. Umožňuje uchování minulé zkušenosti, je nezbytnou podmínkou adaptace

  2. Paměť je jeden z funkčních systémů mozku

  3. Rozlišují se dva hlavní druhy paměti:

  4. Fylogenetická – zahrnuje složitější, podmíněné reflex a instinkty

  5. Ontogenetická - individuální prožitky: Deklarativní – uvědomovaná, verbální, neverbální: sémantická složka, epizodická složka – vzpomínky na události

  6. Nedeklarativní paměť

  7. Paměť procedurální – implicitní, není zřetelně uvědomovaná, vývojově stará paměť

  8. Priming – vybavování si pomocí nápovědy

  9. Podmiňování

  10. Klinické dělení

  11. Bezprostřední

  12. Recentní – několik měsíců, pro vzdálené události

  13. Dělení podle uchování paměťové stopy:

  14. Utrakrátká

  15. Krátkodobá

  16. Dlouhodobá

  17. Dělení dle experimentální fyziologie

Témata, do kterých materiál patří