Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PSYCHOLOGIE REKLAMY

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (58.73 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

PSYCHOLOGIE REKLAMY

  • Kimberly Elamová, vedoucí katedry grafiky a interaktivní komuniace, Ringling College of Art and Design.

O: DEFINICE

„Psychologie reklamy je obor zabývající se psychol. stránkami účinnosti reklamy, např. vztahem mezi

  1. Prostředky – umístění, barvy, písmo aj.

  2. Adresátem reklamy – věková, soc., profesní skupina“

Hartl, Hartlová – Portál, 2000

Doporučuje: REKLAMNÍ, PSYCHOLOGICKÝ A LATINSKO ČESKÝ SLOVNÍK

O: DEFINICE

REKLAMA: Reklamou se rozumí přesvědčovací proces, kterým jsou hledáni uživatelé zboží, služeb nebo myšlenek prostřednictvím komunikačních médií.

Parlament ČR 1995

Reklama z latinského „clamare“ (křičet, volat)

Charakteristika PSYCHOLOGIE REKLAMY:

  • Psychologie reklamy – aplikovaná psychologie.

…úzce spjatá s:

  • Marketingem – marketingovou komunikací

  • Sociologií (chci oslovit určitou cílovou skupinu, proto se vztahuje k sociologii)

  • Psychologií umění

  • Designem – z lat. de-signare, označovat, vyobrazovat, předurčit

O: DEFINICE

Ústřední témata z psychologie:

Psychická činnost zajišťuje přes přijímání, prožívání, zpracování a uchování informací optimální reakce člověka jako celku. (Přes kognitivní procesy a emoce v sobě přijímám skrz prostředky sdělení, zpracuju a uchovám). Odpovídající úroveň duševního dění člověka je podmínkou přežití i úspěšnosti. (Dvouleté dítě neumí samo přejít přes přechod, dospělí už ano – to je ta úroveň.)

O: DEFINICE

Ústřední témata z psychologie:

Racionálně – kognitivní (rozumově – poznávací) procesy představují skupinu funkcí, které na každé úrovni vyspělosti subjektu zajišťují odpovídající orientaci ve světě i v sobě samém.

O: DEFINICE

VNÍMÁNÍ je základní poznávací proces. Vzniká bezprostředním působením vnějších nebo vnitřních podnětů. Umožňuje nám přijímat a podle předem připraveného programu dále přijímat informace z okolního světa.

O: DEFINICE

Informuje o vnějším světě:

Čich, hmat, chuť, sluch a zrak.

Reklama = podpora prodeje.

Proces:

Receptor zraku – oko

  • Tvar

  • Barva

  • Paměť

  • Poznání

  • Asociace

O: DEFINICE

V lidské psychice vznikají názorové obrazy předmětu a jevů, které v daném okamžiku nevnímáme, ale které v nějaké podobě již vnímány byly. Tyto jevy jsou označovány jako představy. Představy neustále doplňují a střídají naše vnímání, vědomí stále osciluje mezi představami a vjemy.

O: DEFINICE

Procesy poznávání jsou završeny procesem myšlení. Lze jej definovat jako: Nejvyšší poznávací proces. Jedná se o zprostředkované a zobecněné poznávání skutečnosti. Je přechodem od poznání náhodných souvislostí k poznání podstaty předmětů a jevů, vzájemných souvislostí a vztahů.

O: DEFINICE

Pozornost je stav zvýšené pohotovosti a zaměřenosti vědomí na určitý výběrů jevů. Ostatní podněty jsou v pozadí, nevnímáme je, neuvědomujeme si je, popř. jen částečně, zůstávají na okraji našeho vědomí.

Témata, do kterých materiál patří