PSYCHOLOGIE REKLAMY
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
PSYCHOLOGIE REKLAMY
Kimberly Elamová, vedoucí katedry grafiky a interaktivní komuniace, Ringling College of Art and Design.
O: DEFINICE
„Psychologie reklamy je obor zabývající se psychol. stránkami účinnosti reklamy, např. vztahem mezi
Prostředky – umístění, barvy, písmo aj.
Adresátem reklamy – věková, soc., profesní skupina“
Hartl, Hartlová – Portál, 2000
Doporučuje: REKLAMNÍ, PSYCHOLOGICKÝ A LATINSKO ČESKÝ SLOVNÍK
O: DEFINICE
REKLAMA: Reklamou se rozumí přesvědčovací proces, kterým jsou hledáni uživatelé zboží, služeb nebo myšlenek prostřednictvím komunikačních médií.
Parlament ČR 1995
Reklama z latinského „clamare“ (křičet, volat)
Charakteristika PSYCHOLOGIE REKLAMY:
Psychologie reklamy – aplikovaná psychologie.
…úzce spjatá s:
Marketingem – marketingovou komunikací
Sociologií (chci oslovit určitou cílovou skupinu, proto se vztahuje k sociologii)
Psychologií umění
Designem – z lat. de-signare, označovat, vyobrazovat, předurčit
O: DEFINICE
Ústřední témata z psychologie:
Psychická činnost zajišťuje přes přijímání, prožívání, zpracování a uchování informací optimální reakce člověka jako celku. (Přes kognitivní procesy a emoce v sobě přijímám skrz prostředky sdělení, zpracuju a uchovám). Odpovídající úroveň duševního dění člověka je podmínkou přežití i úspěšnosti. (Dvouleté dítě neumí samo přejít přes přechod, dospělí už ano – to je ta úroveň.)
O: DEFINICE
Ústřední témata z psychologie:
Racionálně – kognitivní (rozumově – poznávací) procesy představují skupinu funkcí, které na každé úrovni vyspělosti subjektu zajišťují odpovídající orientaci ve světě i v sobě samém.
O: DEFINICE
VNÍMÁNÍ je základní poznávací proces. Vzniká bezprostředním působením vnějších nebo vnitřních podnětů. Umožňuje nám přijímat a podle předem připraveného programu dále přijímat informace z okolního světa.
O: DEFINICE
Informuje o vnějším světě:
Čich, hmat, chuť, sluch a zrak.
Reklama = podpora prodeje.
Proces:
Receptor zraku – oko
Tvar
Barva
Paměť
Poznání
Asociace
O: DEFINICE
V lidské psychice vznikají názorové obrazy předmětu a jevů, které v daném okamžiku nevnímáme, ale které v nějaké podobě již vnímány byly. Tyto jevy jsou označovány jako představy. Představy neustále doplňují a střídají naše vnímání, vědomí stále osciluje mezi představami a vjemy.
O: DEFINICE
Procesy poznávání jsou završeny procesem myšlení. Lze jej definovat jako: Nejvyšší poznávací proces. Jedná se o zprostředkované a zobecněné poznávání skutečnosti. Je přechodem od poznání náhodných souvislostí k poznání podstaty předmětů a jevů, vzájemných souvislostí a vztahů.
O: DEFINICE
Pozornost je stav zvýšené pohotovosti a zaměřenosti vědomí na určitý výběrů jevů. Ostatní podněty jsou v pozadí, nevnímáme je, neuvědomujeme si je, popř. jen částečně, zůstávají na okraji našeho vědomí.