PSYCHOLOGIE REKLAMY
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
O: DEFINICE
Podle vzniku lze pozornost dělit na:
BEZDĚČNÁ – Neúmyslná, pasivní, prvotní forma, vzbuzují jí bezprostřední změny v prostředí.
ZÁMĚRNÁ – Cílevědomá, určená cílem činnosti, náročnější a více vyčerpávající, souvisí s rozvojem myšlení, pamětí, charakterovými a volnými vlastnostmi jedince.
O: DEFINICE
Pamětí se rozumí schopnost organismu aktuálně přijímat, uschovávat a znovu vybavovat osvojené obsahy duševních dějů.
Zahrnuje všechny duševní procesy, na které je možné se soustředit (dílčí počitky (schopnost paměti vnímat ty nejjemnější podněty), vjemy, představy, osvojené pojmy, myšlenky, systémy znalostí a dovedností, citové asociace, vztahy, postoje, motivy, volní vypětí, hodnoty, adaptační mechanismy).
O: DEFINICE
Ústřední témata z psychologie:
Termín motivace pochází z latinského slova mo-veo – hýbám a vyjadřuje se tím přeneseně hybná síla chování. Mezi psychology panuje tak celkem shoda o tom, že otázka motivace je otázkou, proč se člověk chová tak, jak se chová.
Cílové skupiny (demografická kritéria členění trhu: věk, pohlaví, vzdělání, příjmy, povolání, národnost, početnost rodiny, životní styl, společenské postavení…)
O: DEFINICE
Právo v ČR:
Právní normy reagují na účinky PR na jedince a společnost: 40/1995 Sb. ZÁKON ze dne 9. února 1995 o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů
V TESTECH HLEDAT PRÁVNÍ ŘEČ A DÉLKU!
Např. : Zakazuje se…
a)
b)
c)
Diadické označení – „9/10 lékařů doporučuje…“
¨
Filosofie:
„etika je věda o mravnosti člověka, o původu a vývoji morálního vědomí, svědomí a jednání.“
Původ slova etika nalezneme v latinském „ethicus, a , um, (řec.) mravní, etický, morální.“
Filosofie:
Estestika – o vkusu, kráse
Přesvědčení o objektivním původu krásy jako spojení krásy a libosti zastávali, Kant, Hegel, Lipps…
O: DEFINICE
Postmoderna – pluralita názorů a jejich zrovnoprávnění při absenci metanarace. (Můj hlas má stejný význam jako ty, ale není nad námi nic, co bychom společně uznávali).
Oliviero Toscani
Andy Warhol
(popřou vše, co ostatní uznávají)
BENETTON
Sémantika:
Obor jazykovědy zabývající se smyslem a významem slov a komunikačních prostředků.
Věda o poruchách komunikace.
Logosféra: prostor slova je dominantní (poslech rádia, přednáška, vyprávění pohádky)
+ ticho je aktivní složkou logosféry!
David Oglivy – výzkum reklamních textů. Začal zkoumat slova pro cílovou skupinu.
17.10.2017
Sémiotika – „Písmo, jazyk. Nápisy, zkratky, citáty, Piktogramy, obrazy – zpodobení, symboly. Oblečení, obutí, úprava zevnějšku. Tělesné projevy. Zvukové signály, medializované (komunikace s veřejností) i bezprostřední jako hepčí. Tisky: knihy, noviny, časopisy, … Jestliže přijmeme fakt, že toto vše a ještě mnoho dalších skutečností může vystupovat jako znaky, pokud na ně zaměříme svoji pozornost a jsme schopni chápat jejich význam a smysl posuzovat jejich kontext, budeme se pohybovat ve světě významu-tvornosti. Nauka o významu a smyslu znaků se nazývá sémiotika. Znakem se může stát každá skutečnost, která něco reprezentuje.“