Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PSYCHOLOGIE REKLAMY

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (58.73 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Ikony – vizuálně analogické k určité akci, objektu, představě. (odbočka vlevo)

Indexy – obsahují obrázky věci, které jsou příkladem nebo známou asociací k určité akci, objektu, představě. (nůžky – kadeřnictví)

Symboly – obsahují obrázky vyjadřující určitou akci. (rozbitá sklenice – křehké)

Arbitární znaky – obsahují obrázky mající malý nebo žádný vztah k určité akci, objektu, představě. (kruh s plusem – žena) – vyžadují se potřebu je naučit.

Obrazové symboly používáme za účelem: snazšího nalezení, rozpoznání, naučení a zapamatování zobrazených akcí objektů a představ.

Barvy – symbolismus :

„Neexistuje žádný přesvědčivý důkaz, který by podporoval všeobecný vliv barvy na emoce a náladu. Neexistuje ani žádný univerzální symbolismus různých barev – různé kultury přiřezují barvám různý význam. Proto ověřte význam barev a barevných kombinací před jejich použitím u konkrétních cílových skupin.“

Barvy:

  • Pro upoutání pozornosti

  • K seskupení prvků

  • Určení významu

  • Dosažení estetického dojmu

Nepoužívejte barvy jako jediný prostředek sdělení informací (část populace má omezené barevné vidění)

Barev použijte tolik, kolik jich dokáže recipient na první pohled zpracovat (až 5, záleží na designu)

  • Je-li prioritou upoutání pozornosti, použijte syté (saturované) barvy (čisté odstíny), jsou vnímány jako více vzrušující a dynamické.

  • Je-li prioritou výkonnost a efektivita, použijte nesaturované barvy

  • obecně, nesaturované světlé barvy jsou vnímány jako přátelské a profesionální.

  • Obecně, nesaturované tmavé barvy jsou vnímány jako vážné a profesionální.

Barevné kombinace:

Estetických barevných kombinací lze dosáhnout použitím:

  • Analogických barev

  • Komplementární barvy

  • Triadické

  • Kvadrantický

Nebo

  • Barevných kombinací, které lze spatřit v přírodě

„Tvaroví a celostní psychologové odmítli názor, podle kterého by duševno mohlo být pochopeno jako pouhá sumace prvků duševní činnosti, a to proto, že v duševním dění má určitou celostní strukturu, tvar, nerozlož. celek….“

Gestalt psychologie:

Zákon proximity – prvky přítomné blíže u sebe vnímáme jako jeden celek.

Zákon podobnosti – říká, že máme tendenci vnímat jako jeden celek podobné podněty.

Zákon dobré křivky – říká, že vnímáme jako jeden celek ty podněty, které na sebe plynule navazuji.

Zákon pregnance – své vjemy si upravujeme do ideální podoby.

Zákon uzavřenosti – co je ohraničeno uzavřenými konturami vnímáme jako celek.

Zákon společného osudu – prvky, které se pohybují stejným směrem, jsou vnímány jako více související než prvky, které se pohybují v různých směrech nebo jsou v klidu.

Vztah figury a pozadí:

Prvky jsou vnímány buď jako figury (objekty, na které se zaměřujeme), nebo jako pozadí (zbytek vnímané oblasti)

Témata, do kterých materiál patří