Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




TEORIE KOMUNIKAČNÍCH TECHNIK A KREATIVITY

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (72 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

TEORIE KOMUNIKAČNÍCH TECHNIK A KREATIVITY

Prezentace

  • psychologický aspekt vedoucí k úspěšné prezentaci = první dojem, řeč

  1. první dojem (vizuální složka) – mimika, oční kontakt (stačí se koukat všem do úrovni čela a nikdo nepozná jestli se mu koukat do očí nebo ne), gesta (do 20lidí = zápěstí, do 50 lidí = lokty, nad 50lidí = celé ruce)

  2. řeč – intonace, síla hlasu, vlastní zkušenost (ztotožnitelnou)

    • dramatická linka = stanovení cíle a postupná cesta k němu

    • linie prezentace

  1. úvod – řekni, co řekneš

  2. stať – řekni to

  3. závěr – řekni, co si řekl

    • chůze = vždy dojít do poloviny místnosti a jít zpět, ale nikdy se neobracet zády, mít v ruce tužku, nebo ruce podél těla a vyjadřovat pouze gesta, pokud stojíme, tak se nekývat

Livestyle rozhovor

  • určitá forma prezentace pro respondenta

  • publicistický se liší tím, že je konkrétní, odborný

  • psychologie barev

  • červená – v míře energie, v nadmíře agresivita, konflikt

  • růžová – bezpečí, ženskost

  • zelená- symbol přírody živost

  • žlutá – pozornost oka, do televize jen doplňky, odpoutává pozornost z osoby

  • modrá – inteligence, spolehlivost

  • když prezentuji. mluvím krátce, barvitě, jasně, přesně

Jazykové operace při tvorbě textu

  • výběr vhodných slov

  • tvoření vět

  • modulační prostředky (intonace…)

  • znaky žurnalistiky – zdroje

  • audiovizuální jazyk (kraul – běžící text), důležitý záběr (celek, polocelek, detail, polodetail)

  • zvuková složka

18.7.1989 etický kodex = právo občanů na včasné a pravdivé informace (důvěryhodnost, slušnost, profesionalita)

Trivirt ????

  • kvalita před kvantitou

  • negativní nemají převahu

  • k dobru se nemůže nutit

  • čím negativnější, tím větší potřeba uváženosti

Základní komponenty mediální komunikace

  • komunikátor pošle informaci komunikantovi a vytvoří komuniké poté je potřeba dekódace

Kanál = přerušení = šum = fyzikální, fyziologický, psychologický, sématický

  1. komunikátor

  2. komunikant

  3. komuniké

  4. dekódace

    • komunikační kontext = vnitřní a vnější

    • komunikační kontext určuje kom.modetita (čas, prostředí, věk, sociální role, účastníci)

    • komunikační styly => seznamování (kontrola)

    • konverzační (Inko)

    • operativní (řešení )

    • vyjednávací (problém)

    • osobní, intimní (uspokojení)

Scénář

  • anotace je součást scénáře, velmi krátká informace o obsahu, důležitých je prvním 6 vět, které přechází do explikace

  • explikace je širší přínos informace o stejném tématu (cca půl strany)

  • kazuistika je příběh, který je rozdělen do jednotlivých částí pro rychlou orientaci

  • teoser = za chvíli uvidíte, příště uvidíte

  • CRT (cart) – kompletní příběh

  • komentář – stand up, moderátor v.o., moderátor m.o.

Verbální a neverbální komunikace

  1. verbální složky

    • mluvená (kód = slova)

    • psaná (symboly = písmo)

    • vnější (ta co se posílá přímo k příjemci)

    • vnitřní (dialog sám se sebou)

    • slovní zásoba = celková, individuální (pasivní, aktivní)

    • slovník má 300 000 slov, 30 000 slov známe (pasivní), 10 000 slov používáme (aktivní)

    • slova jsou objektivní (induktivní) a subjektivní (deduktivní, konotativní)

    • paralingvistika je přechod mezi verbální a neverbální komunikací (barva, rytmus, tempo)

  2. nonverbální složky

    • pohledy, mimika, proxemika (vzdálenost = intimní, osobní, společenská, veřejná), haptika, posturika (držení těla), gestika

    • velmi důležitá je délka pohledu, která vystihuje danou situaci

  3. činnostní složky

    • činnostní složka je komunikace činu

  4. specifické složky

    • metakomunikace =komunikace o komunikaci

    • metakomunikační prostředky

    • využití kontextové situace

    • využití paralingvistiky

    • využití řečového registru

    • informativní (získat Inko)

    • deklamační (oficiální styk)

    • formální (úřední vztahy)

    • familiární (žádná pravidla)

    • intimní (s rodinou)

    • extrasenzorická komunikace (telepatie)

Témata, do kterých materiál patří