Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




TEORIE KOMUNIKAČNÍCH TECHNIK A KREATIVITY

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (72 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Asertivní komunikace

  • klidná argumentační, vyrovnaná

  • podstatou je věrný a neústupný komunikační styl a vyhýbání se komunikačním faulům

  • nemá být agresivní, ale ani pasivní

Základní techniky asertivní komunikace

  1. vyjadřuje své pocity

  2. mimika má odrážet to, co cítíme

  3. nebojte se říci NE

  4. užívejte já, neschovávejte se za skupinu

  5. naučte se přijímat pochvalu, ale i kritiku

  6. nebojte se improvizovat a spontáně jednat

Desatero asertivních práv

  1. spolehněte se na vlastní názor

  2. jednejte z vlastního rozhodnutí

  3. můžete rozhodnout nelogicky, aniž byste se museli zpovídat

  4. máte právo chovat se nezávisle na tom, zda to budou druzí schvalovat

  5. právo chybovat

  6. právo změnit názor

  7. právo neomlouvat se

  8. právo říct, že nevím

  9. právo prohlásit, že něčemu nerozumím

  10. právo říct, že je mi to jedno

Informace jako základní prvek komunikace

  • teorie informace pokládá za informaci každé snížení neurčitosti

  • je základním prvkem masové komunikace

  • je nutné odlišit informaci o věci a informaci o názoru na věc

  • záruka, že dostávám přesné a správné informace

  • jakákoli výpověď o věcech, jevech, stavech a dějích, jež umožňují jejich poznání = obeně informace

Žurnalistická informace

  • prvkem sociální komunikace (prvek socializace)

  • očekává se, že žurnalistická informace je aktuální a společensky závažná

  • hodnocení kritérií = pravdivost, čerstvost, zábavnost

Novinářská informace

  • stane se z ní až po výběru k veřejnému zpracování (najít, napsat, předat)

  • shromažďování, vyhodnocování dat, jejich redigování a předání veřejnosti

zdroje informací:

  • heuristika, rešeršování = nalézání dat

  • primární zdroje = vlastní zkušenost, investigativní činnost, osobní kontakt, rešeršování, produkce ziskových agentur

  • sekundární zdroje = výzkum veřejného mínění, projevy autorit, internet, tisková prohlášení

Cíle a účinky

  1. informační žánry

    • informovat, předat suchou informaci

    • zprávy, článek, komuniké

  2. publicistické žánry

    • vlastní názor, přesvědčovat, získávat, formulovat názory (emoce = manipulace)

    • PR články, glosy, úvahy, reportáže, komentáře, sloupky

  3. beletristické žánry

    • estetické hodnota

    • povídka, novela, črta

  4. vzdělávací žánry

    • edukace, kvalifikovaně radí čtenářům

    • eseje, přednášky, rozbory

  5. zábavné žánry

    • odpočinek, relax, zábava

    • soutěže, ankety, křížovky

Komunikační technologie a jejich rozdílné cesty

  1. televize

    • obraz, zvuk

    • komunikace redaktora je doplňkem, který navozuje pocit, že je divák účastníkem děje

  2. rozhlas

    • zvuk, hlas, poslech

    • informace se maximálně zjednodušují, aby posluchač hned rozuměl

    • stručnost, srozumitelnost

  3. tisk

    • můžeme se k tomu vrátit = umožňuje větší rozbor, proto může být i složitější a rozsáhlejší

  4. internet

    • aktuálnost, poskytuje všechny výhody tisku, aktualizace, hypertext

Témata, do kterých materiál patří