Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




TEORIE KOMUNIKAČNÍCH TECHNIK A KREATIVITY

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (72 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Úhel pohledu obrazové složky

  • náhled, podhled, nájezd, odjezd

  • nadhled = člověk je zde menší, osamělý, vzbuzující soucit

  • podhled = sebevědomou, moc, autorita

  • nájezd = z celku na detail, odpovídá potřebě člověka přiblížit se k ohnisku děje a prohlídnout si podrobnosti

  • odjezd = z detailu na celek, vzbuzení koncentrace, uvědomění, že jsme pouze divákem

  1. ZVUKOVÁ SLOŽKA

    • hlas, hudba, skladba zvuků

    • hlas = jeden z nejpřesvědčivějších způsobů výrazu

    1. lexikálně dramatická – slova dávají význam, správná volba slov

    2. foneticko výrazová – intonace, artikulace, rytmus, dynamika

    • hudba = psychologicko-emocionální vyjádření, stavy, duševní postoje, emocionální katalyzátor, dramatizace, gradace

    • skladba zvuků = ostrý přechod, tlumený přechod, prolnutí, vícenásobná zvuková expozice

    1. spojník, kdy jedna část předchází do druhé v plné intenzitě (někdy s pauzou)

    2. vše klidně přechází

    3. prolínání melodií

    4. vyvážení všeho do celku, současné znění dvou i více separovaných zvuků

  2. STŘIHOVÁ SKLADBA

    1. Zatmívání

    2. Roztmívání

    3. Prolínání

    4. Rozostření

    5. Švenkování

    6. Stíračka

    7. Střih

    • a,b = stejně jako u hudby

    • c = zaniká snímek a nahrazuje se jiným

    • d = záběr končí rozostřením a z toho vzniká nový

    • e = koukám se z jiného úhlu, rychle za něčím otočím

    • f = střih – dání najevo, že je to sestříhané

    • g = klasický střih (obrazový – živě, ten co je v TV, záznamový – dokument)

Komunikační dovednosti = asertivní komunikace, technika asertivního naslouchání, technika kladení otázel

Kompetence ke komunikování = znalosti, vlastnosti osobnosti

Kompetence jsou takové vlastnosti osobnosti, schopnosti, vědomosti a dovednosti, které ve svém komplexu umožňují jejich nositeli vykonávat velké množství aktivit nezbytných pro úspěšné zvládnutí celé řady často nepředvídatelně se měnících situací a náročných problémů a tím i zastávat větší počet sociálních a pracovních pozic a rolí v průběhu života.

Předpoklady ke komunikaci

  1. kognitivní

  2. verbální

  3. nonverbální

  1. kognitivní

    1. schopnost se učit

    2. schopnost přemýšlet

    3. schopnost řešit problémy a rozhodování se

    4. argumentovat a hodnotit

  2. verbální

    1. precizní vyjadřování, schopnost mluvit

  3. schopnost ovládat mimiku, haptiku, posturiku, gotiku, proxemiku

Aktivní naslouchání

  • naslouchání zúčastněné = dotyk, pohled, přikyvování, zopakování toho co řekl, ale i mlčení

  • soustředit pohled na hovořícího

  • dbáme, abychom se nerozptylovali

  • necháme respondenta domluvit

  • děláme si poznámky

  • děkujeme za informace

  • přemýšlíme 4x rychleji než mluvíme

Komunikační dovednosti

  • bezprostřednost reakce (reagujeme hned)

  • kognitivní přizpůsobování (musíme se dostat na stejnou úroveň druhého)

  • zájem o druhého (podpoření hloubky rozhovoru)

  • reciprocita (pocit vzájemnosti, něco dáváme i dostáváme)

  • humor (humorné odlehčení tématu, odlehčuje atmosféru)

  • princip 3 NE = nezahrnout nadbytkem požadavků, nezahrnout přílišnou kritikou, nerozpytvávat zklamání

  • uvolnění (odplavení napětí = cíl kom. Události)

  • pozitivní komunikace (přináší pozitivní formulaci a je účinnější)

Témata, do kterých materiál patří