TECHNIKY VYSTUPOVÁNÍ A ŘÍZENÍ (Šulc)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu RTF.
TECHNIKY VYSTUPOVÁNÍ A ŘÍZENÍ - 21. 2. 2017
Komunikace v pracovním kolektivu
(přijímací pohovor a výběrové řízení)
1. témaPŘIJÍMACÍ POHOVOR
- analýza situace, příprava (zmapování možností na trhu práce, zjistit o firmě co nejvíce, organizační struktura, ujasnit si své cíle, příprava materiálů sebou, promyslet si odpovědi a otázky, vyzkoušet si pohovor nanečisto, ...) TIP:Mít kopie všech poslaných dokumentů na pohovoru.
- curriculum vitae (CV, životopis)
- motivační dopis (CV bez MD jdou okamžitě stranou)
- pohovor
- vyhodnocení, volba
NEJČASTĚJI POKLÁDANÉ OTÁZKY:
1. Co od práce očekáváte?
2. Co víte o naší společnosti?
3. Čím jste výjimečný, co umíte?
4. Jakou máte praxi?
5. Proč jste odešel z minulé práce? (nikdy si nestěžovat na bývalou práci)
6. Čím se lišíte od ostatních, jaké máte předpoklady?
7. Proč máte vybrat právě Vás?
-Korespondence: Začít oslovením (+funkce), nikdy NE ,,Dobrý den"!
Curriculum vitae
1. osobní údaje
2. kontakty na vaší osobu
3. dosažené vzdělání (aktuální nedokončené studium napsat stranou)
4. praxe (ŠKOLA - Nejaktuálnější jako první, ZAMĚST. - naopak)
5. znalosti a dovednosti (doved. = to, co už sám dokážu udělat)
6. zájmy
7. zdravotní stav - příp. omezení
8. referenční osoby (referenční osoby předem obvolat a upozornit je na možnost, že jim může můj možný budoucí zaměstnavatel volat) - doložit při osobním setkání, ne v CV.
9. podpis
Motivační dopis
Označit vybranou pozici a kde jsme se o ní dozvěděli.
V čem může být Váš přínos? (Jak obohatím firmu) - Loajalita, spolehlivost, samostatnost, flexibilita, pracovitost...
Zdvořile požádat o osobní setkání s uvedením kontaktu
Sdělit důvod upřednostnění Vás před ostatními
SILNÉ vs. SLABÉ STRÁNKY! (důležité podat slabé stránky taky, aby byly výhodou pro zaměstnavatele)
MOJE:Jsem až příliš ochotný každému pomoci.
Vlastní pohovor
- Nejdůležitěšjí je první dojem a bude jen jednou!
- Buďte sebevědomí (strach a obavy jsou negativně přijímány)
- Představte se, zapamatujte si jména
- Buďtě aktivní, ptejte se
- Mlčte, když mluví personalista, soustřeďte se, dívejte se do očí (střídavě se dívat na všechny, dávat najevo svou sympatii)
- Pozor na stisk ruky (přiměřený, pozor na prstýnky, opět při odchodu)
- Profesionalita do poslední vteřiny.
- Očima komunikovat vždy s tím, kdo se mnou mluví.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- Úvod, nastolení přátelské atmosféry
- Vaše vzdělání, Vaše životní cesta...
- Vaše praktické znalosti a dovednosti
- Jaké o sobě máte mínění vy sami, jak se vydíte? (nejdřív nabídnu, pak se ptám na odměnu)