PSYCHOLOGIE REKLAMY
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Dodatečný čas potřebný k vyřešení takových konfliktů má negativní vliv na výkon.
Mnemotechnická pomůcka:
Způsob přeuspořádání informací za účelem jejich snadnějšího zapamatování.
Použití obrázků nebo slov způsobem, který spojuje neznámé informace s informacemi známými.
Ivan Vedl Xenii Lesní Cestou Do Města = 1, 5, 10, 50, 100, 500, 1000
Occamova břitva:
Existuje-li možnost volby mezi dvěma funkčně stejnými designy, měl by být vybrán jen ten jednodušší.
Počet entit, či spíše obecných filozofických kategorií, nelze rozšiřovat nad nezbytnosti“ – William z Occamu.
Příroda volí nejkratší možnou cestou“ – Aristoteles
„Všechno bychom měli udělat co nejjednodušeji, ale ne jednodušeji“ – Albert Einstein
Efekt obrazové nadřazenosti:
Obrázky se pamatují lépe než slova.
Paměť pro obrázky a slova dohromady je nadřazená paměti pro samotná slova nebo samotné obrázky.
Působení efektu obrazové nadřazenosti se zmenšuje s rostoucí složitostí informace.
Priming (podněcování):
Aktivace specifických konceptů v paměti za účelem ovlivnění dalšího chování.
Ať už naše smysly příjmou jakékoliv podněty (zrakové, sluchové, čichové, hmatové či chuťové), v paměti se automaticky aktivují vlastnosti aktivovány, zůstávají aktivní určitou dobu, po kterou jsou schopny ovlivnit další myšlenky, reakce, emoce a chování.
V PROSTORU ZVÝŠENÝ POČET REVIZORŮ.
Hustota informací:
Vztah mezi prvky designu a významem, který sdělují. Designy s vysokou hustotou informací jsou zajímavější a snadněji zapamatovatelné než designy s nízkou hustotou informací.
Povrchové výroky jsou jasně patrné prvky objektu nebo prostředí.
Hloubkové výroky jsou hlubší a často skryté významy těchto prvků.
Apple: povrchové výroky – jablko, list u stopky a chybějící výroky – zdravé ovoce, jabloň je biblický strom poznání, vykousnutá část symbolizuje nabytí vědomostí.
Pravidlo třetin:
Kompoziční technika, při které je medium rozděleno na třetiny, čímž je dosaženo estetického umístění hlavních prvků designu.
Teorie savany:
Tendence upřednostňovat prostředí podobná savaně před jinými typy prostředí.
Savana – hloubka, otevřenost, rovnoměrně zatravněné plochy a volně rozptýlené stromy.
Naproti tomu stojí ztížený výhled, neuspořádané členitá místa a hrubé textury.
Poměr signál-šum:
Poměr relativních a irelevantních informací na displeji. V designu je žádoucí nejvyšší možný poměr signál – šum.
Veškerá komunikace spočívá ve vytvoření, přenosu a příjmu informací.
Detekce hrozeb:
Schopnost odhalit ohrožující podněty účinněji než ohrožující podněty.
Lidé se narodí s automatickými mechanismy vizuální detekce evoluční ohrožujících podnětů, jako třeba hadů, pavouků…
Veblenův efekt:
Tendence vnímat výrobek jako žádoucí díky jeho vysoké cenně.