MODEROVÁNÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Struktura TK, TB, semináře
úvod, představení moderátorem max 2 min
úvodní slovo představitele společnosti, max 20 min
diskuze max 30 – 35 min
rekapitulace, závěrečné slovo, hosta nebo moderátora max 3 min
poděkování, rozloučení, pozvání na příště
Efektivní firemní řízení - moderování odborných diskusí, porad, brainstormingů
hlavní zásady
jasně definovaný cíl porady – akce
definovaný seznam přítomných včetně představ proč je na akci zvu a co od nich očekávám
připravený bodový scénář porady - obsah i časový průběh celé akce
seznam a kontrola všech doposud stanovených úkolů z předcházejících akcí
základní body hlavního příspěvku
jasně definovaná struktura diskuse
přesně vyhraněný prostor na akci - maximálně 60 minut
pořízení záznamů z jednání - písemný nebo zvukový či video záznam - pro kontrolu úkolů, ale i případných
výroků přítomných, zpětná vazba i pro nás o našem vystoupení
hlavní chyby při moderování pořadu
opomenutá kontrola dosavadních úkolů
nedržení se stanoveného tématu – obsahu
nekontrolovaná diskuse - každý si říká, co chce
živelná diskuse - skákání si do řeči
v případě nastolení problému nekonkrétní závěr a bez určení, kdo, jakými prostředky a do kdy úkol splní
přílišná povrchnost při projednávání jednotlivých bodů - nekonkrétnost - zbytečné zdržování - věcně k problémům
složitost některých bodů - nutná srozumitelnost i pro ostatní přítomné - zpětná vazba - zda-li tomu všichni rozuměli, více využívat audiovizuálních prostředků
neudržení pozornosti všech přítomných - ne všechno všechny zajímá - vždy je to chyba moderátora
tvrdost proti těm, kteří akci narušují a rozptylují ostatní - soustředěnost
Příprava na moderování
shromažďování základních dat
zdroj informací (kde?)
internet
DOS – dokumentační střediska, různé firmy mají své PR agentury, média svá střediska
veřejné dostupné archivy
knihovny
informace od druhých osob, P.R. agentur
o koho se na akci jedná
firma, prezentovaná osoba, předmět, služba – detaily o nich, monitoring jejich dosavadních vystoupení, zákulisí, informace
kde se akce uskuteční
kdo další bude na akci přítomen
v jakém prostředí se akce uskuteční a za jakých podmínek
exteriér
interiér
samotné prostředí
místnost – situování – prostor
doplňky – umístění techniky, možné zábrany (stupínek, pódium)
jak se pohybovat v prostoru – vhodný nácvik
osvětlení, zvuk
co si vzít na sebe - vzhled, obuv, líčení
technické zázemí akce
vědět, kde je technik
bude akce ozvučena
mikrofon (stolový, ruční, klopový, náhlavní, hlavový)
reproduktory
naslouchátko – ucho
bude pořizován videozáznam, zvukový záznam
bude na akci použito nějakých audiovizuálních prostředků
jaký je účel pořízení záznamu
archivní pro organizaci
další zpracování záznamu
vlastní potřeba = monitoring