Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MODEROVÁNÍ

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (95 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Struktura TK, TB, semináře

  • úvod, představení moderátorem max 2 min

  • úvodní slovo představitele společnosti, max 20 min

  • diskuze max 30 – 35 min

  • rekapitulace, závěrečné slovo, hosta nebo moderátora max 3 min

  • poděkování, rozloučení, pozvání na příště

Efektivní firemní řízení - moderování odborných diskusí, porad, brainstormingů

  • hlavní zásady

  • jasně definovaný cíl porady – akce

  • definovaný seznam přítomných včetně představ proč je na akci zvu a co od nich očekávám

  • připravený bodový scénář porady - obsah i časový průběh celé akce

  • seznam a kontrola všech doposud stanovených úkolů z předcházejících akcí

  • základní body hlavního příspěvku

  • jasně definovaná struktura diskuse

  • přesně vyhraněný prostor na akci - maximálně 60 minut

  • pořízení záznamů z jednání - písemný nebo zvukový či video záznam - pro kontrolu úkolů, ale i případných

  • výroků přítomných, zpětná vazba i pro nás o našem vystoupení

  • hlavní chyby při moderování pořadu

  • opomenutá kontrola dosavadních úkolů

  • nedržení se stanoveného tématu – obsahu

  • nekontrolovaná diskuse - každý si říká, co chce

  • živelná diskuse - skákání si do řeči

  • v případě nastolení problému nekonkrétní závěr a bez určení, kdo, jakými prostředky a do kdy úkol splní

  • přílišná povrchnost při projednávání jednotlivých bodů - nekonkrétnost - zbytečné zdržování - věcně k problémům

  • složitost některých bodů - nutná srozumitelnost i pro ostatní přítomné - zpětná vazba - zda-li tomu všichni rozuměli, více využívat audiovizuálních prostředků

  • neudržení pozornosti všech přítomných - ne všechno všechny zajímá - vždy je to chyba moderátora

  • tvrdost proti těm, kteří akci narušují a rozptylují ostatní - soustředěnost

Příprava na moderování

  • shromažďování základních dat

  1. zdroj informací (kde?)

    • internet

    • DOS – dokumentační střediska, různé firmy mají své PR agentury, média svá střediska

    • veřejné dostupné archivy

    • knihovny

    • informace od druhých osob, P.R. agentur

  2. o koho se na akci jedná

    • firma, prezentovaná osoba, předmět, služba – detaily o nich, monitoring jejich dosavadních vystoupení, zákulisí, informace

  3. kde se akce uskuteční

  4. kdo další bude na akci přítomen

    • v jakém prostředí se akce uskuteční a za jakých podmínek

  1. exteriér

  2. interiér

    • samotné prostředí

    • místnost – situování – prostor

    • doplňky – umístění techniky, možné zábrany (stupínek, pódium)

    • jak se pohybovat v prostoru – vhodný nácvik

    • osvětlení, zvuk

    • co si vzít na sebe - vzhled, obuv, líčení

    • technické zázemí akce

  1. vědět, kde je technik

  2. bude akce ozvučena

    • mikrofon (stolový, ruční, klopový, náhlavní, hlavový)

    • reproduktory

    • naslouchátko – ucho

  3. bude pořizován videozáznam, zvukový záznam

    • bude na akci použito nějakých audiovizuálních prostředků

    • jaký je účel pořízení záznamu

    1. archivní pro organizaci

    2. další zpracování záznamu

    3. vlastní potřeba = monitoring

Témata, do kterých materiál patří