Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MODEROVÁNÍ

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (95 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  • kde budou kamery umístěny

  • typ akce

  1. live – pozor na kvalitní projev

  2. dodatečný sestřih

  • bude potřeba dalších pomůcek (ovladač, názorné předměty, vzorky zboží)

Technika moderování – mluva

  • spisovný jazyk

  • možnost použití odborný frází

  • slangové výrazy

  • rétorické zásady

  • mluvit jen tehdy pokud máme co říct

  • svá sdělení připravit

  • vyjadřovat se přesně a srozumitelně

  • chovejte se přirozeně

  • nestavět bariéru mezi námi a posluchači

  • nevyhrožovat, nehádat se

  • udržet kontakt s ostatními

  • lidé jsou jako zrcadlo = úsměv otvírá srdce

  • skončit svůj projev včas

  • nesledují – li vás posluchači, je to vaše chyba

  • Verbální prvky

    • Tropy (přirovnání, metafory, metonymie – přenášení jednoho jevu na jiný, synekdocha – druh metonymie, využívá záměny části za celek, ironie)

    • Figury (opakování, změna slovosledu, vypuštění jednotlivých slov nebo celých částí vět, spojení vzájemně se vylučujících představ,

    • nefigurální řečnické prostředky – citace, přísloví,..)

    • Názorné, sugestivní, dramatické, estetické řečnické prostředky

    • Tvorba řečnického textu – procedury

  • Neverbální prvky – řeč lidského těla

    • Kvarteto neverbálních prvků (symboly – např. vztyčený palec, ilustrátory – jsou navádějící, doprovázejí a dokreslují slovní projev, např. gestikulace, regulátory - usměrňují, adaptéry – většinou ve stres situacích – třeme si nos)

    • Hlavní složky neverbální:

  1. Proxemika (prostorové uspořádání – vzdálenost od řečníka, zneužití tvz. Intimní zony)

  2. Haptika (dotýkání s druhých – podání ruky, polibky, objetí)

  3. Posturika (postoj a držení těla)

  4. Kinezika (základem jsou gesta – pozor na úškleby a ksichtění se)

  5. Mimika (druhý nejdůležitější sdělovací prostředek člověka, využití obličejových partií)

  6. Pohled (oční kontakt)

  7. Vnější vzhled (často o nás řekne více než mluvené slovo)

Technika moderování

  • pohyb na scéně

  • nacvičit pohyb (chůze, otáčení)

  • práce s mikrofonem – jeho držení, pozor na zvukové rázy při prudkém pohybu

  • vedené rozhovorů

  • práce s technikou

  • vědět, kde je který mikrofon

  • jak se pracuje s různou technikou

Nové metody prezentací

  • obecný přístup = lépe zaujmout

  • nové metody prezentací = celková komunikace se děje ve stoje (moderování, prezentace, diskuze = vše ve stoje = snaha o větší dynamiku)

  • klasická prezentace = v sedě (TEST)

  • moderátorská dvojice, trojice či více lidí = dynamika

  • část diskuze vést formou rozhovoru

  • one – man show

  • telemost = přenos informací v reálném čas, člověk, který nemůže být v reálu tak ho pomocí technologie spojíte do studia (video, audio, využití internetových možností přenosu)

  • forma soutěže = tipování si během prezentace (čísla, data, fakta)

  • prestižní zajímavá soutěž (kdo první uhodne nepravdivou informaci)

  • zajímavosti ze zákulisí (videoprezentace)

  • atraktivní host

  • využití prvků podporujících lepší zapamatovatelnost (vonná esence, hudba při prezentacích, jednáních)

  • vylosování zajímavé ceny (jeden z účastníků)

  • praktická ukázka zboží, služby

  • Celková komunikace je ve stoje – moderování, prezentace a diskuze ve stoje – snaha o co největší dynamiku akce

  • Moderátorská dvojice, trojice či více moderujících lidí – dynamické!

  • Část diskuze vést formou jakéhosi rozhovoru

  • Telemost – video, audio spojení, využití internetových možností přenosu

  • Forma soutěže – tipování si během prezentaci – čísla, data, fakta

  • Prestižně zajímavé soutěže – např. kdo první uhádne nepravdivou informaci – zajistí se větší pozornost přítomných, lepší zapamatovatelnost vybraného údaje!

  • Vylosování zajímavé ceny – jeden z účastníků

  • Zajímavosti ze zákulisí – videoprezentace, před nebo i během prezentace

  • Atraktivní host – přiláká všechny zájemce

  • Využití prvků podporujících lepší zapamatovatelnost – vonné esence, podkreslující hudba

  • Praktická ukázka zboží, služby, exkurze

  • Doplňovačky v textech v rámci prezentace

  • Lepším využitím všech lidských smyslů -> Sluch – základní lidský smysl při prezentaci, Zrak – využití různých barev, grafů, tabulek, videozáznamů, Hmat – nechat každého si konkrétní neznámý produkt osahat, Čich – vonné esence, Chuť – využívá se málo

Témata, do kterých materiál patří