MODEROVÁNÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
kde budou kamery umístěny
typ akce
live – pozor na kvalitní projev
dodatečný sestřih
bude potřeba dalších pomůcek (ovladač, názorné předměty, vzorky zboží)
Technika moderování – mluva
spisovný jazyk
možnost použití odborný frází
slangové výrazy
rétorické zásady
mluvit jen tehdy pokud máme co říct
svá sdělení připravit
vyjadřovat se přesně a srozumitelně
chovejte se přirozeně
nestavět bariéru mezi námi a posluchači
nevyhrožovat, nehádat se
udržet kontakt s ostatními
lidé jsou jako zrcadlo = úsměv otvírá srdce
skončit svůj projev včas
nesledují – li vás posluchači, je to vaše chyba
Verbální prvky
Tropy (přirovnání, metafory, metonymie – přenášení jednoho jevu na jiný, synekdocha – druh metonymie, využívá záměny části za celek, ironie)
Figury (opakování, změna slovosledu, vypuštění jednotlivých slov nebo celých částí vět, spojení vzájemně se vylučujících představ,
nefigurální řečnické prostředky – citace, přísloví,..)
Názorné, sugestivní, dramatické, estetické řečnické prostředky
Tvorba řečnického textu – procedury
Neverbální prvky – řeč lidského těla
Kvarteto neverbálních prvků (symboly – např. vztyčený palec, ilustrátory – jsou navádějící, doprovázejí a dokreslují slovní projev, např. gestikulace, regulátory - usměrňují, adaptéry – většinou ve stres situacích – třeme si nos)
Hlavní složky neverbální:
Proxemika (prostorové uspořádání – vzdálenost od řečníka, zneužití tvz. Intimní zony)
Haptika (dotýkání s druhých – podání ruky, polibky, objetí)
Posturika (postoj a držení těla)
Kinezika (základem jsou gesta – pozor na úškleby a ksichtění se)
Mimika (druhý nejdůležitější sdělovací prostředek člověka, využití obličejových partií)
Pohled (oční kontakt)
Vnější vzhled (často o nás řekne více než mluvené slovo)
Technika moderování
pohyb na scéně
nacvičit pohyb (chůze, otáčení)
práce s mikrofonem – jeho držení, pozor na zvukové rázy při prudkém pohybu
vedené rozhovorů
práce s technikou
vědět, kde je který mikrofon
jak se pracuje s různou technikou
Nové metody prezentací
obecný přístup = lépe zaujmout
nové metody prezentací = celková komunikace se děje ve stoje (moderování, prezentace, diskuze = vše ve stoje = snaha o větší dynamiku)
klasická prezentace = v sedě (TEST)
moderátorská dvojice, trojice či více lidí = dynamika
část diskuze vést formou rozhovoru
one – man show
telemost = přenos informací v reálném čas, člověk, který nemůže být v reálu tak ho pomocí technologie spojíte do studia (video, audio, využití internetových možností přenosu)
forma soutěže = tipování si během prezentace (čísla, data, fakta)
prestižní zajímavá soutěž (kdo první uhodne nepravdivou informaci)
zajímavosti ze zákulisí (videoprezentace)
atraktivní host
využití prvků podporujících lepší zapamatovatelnost (vonná esence, hudba při prezentacích, jednáních)
vylosování zajímavé ceny (jeden z účastníků)
praktická ukázka zboží, služby
Celková komunikace je ve stoje – moderování, prezentace a diskuze ve stoje – snaha o co největší dynamiku akce
Moderátorská dvojice, trojice či více moderujících lidí – dynamické!
Část diskuze vést formou jakéhosi rozhovoru
Telemost – video, audio spojení, využití internetových možností přenosu
Forma soutěže – tipování si během prezentaci – čísla, data, fakta
Prestižně zajímavé soutěže – např. kdo první uhádne nepravdivou informaci – zajistí se větší pozornost přítomných, lepší zapamatovatelnost vybraného údaje!
Vylosování zajímavé ceny – jeden z účastníků
Zajímavosti ze zákulisí – videoprezentace, před nebo i během prezentace
Atraktivní host – přiláká všechny zájemce
Využití prvků podporujících lepší zapamatovatelnost – vonné esence, podkreslující hudba
Praktická ukázka zboží, služby, exkurze
Doplňovačky v textech v rámci prezentace
Lepším využitím všech lidských smyslů -> Sluch – základní lidský smysl při prezentaci, Zrak – využití různých barev, grafů, tabulek, videozáznamů, Hmat – nechat každého si konkrétní neznámý produkt osahat, Čich – vonné esence, Chuť – využívá se málo