Stukturální abstrakce, český informel...
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
šmidrové
r.1954 se z iniciativy Jana Koblasy sdružili studenti AVU a AMU v dadaisticko-recesistický program a byla uspořádána první Malmuzherciáda (19.12.1954) - spolupůsobení malířů, herců a hudebníků
sdružení reaguje na zmrtvění umění v období stalinismu a silně prožívá absurditu současné situace
jádro tvoří malíř Bedřich Dlouhý, sochaři Karel Nepraš a Jan Koblasa a hudebník Rudolf Komorous
r. 1956 přistupují do původního Klubu malíř Jaroslav Vožniak a r. 1963 teoretik Jan Kříž
od r. 1957 nese uskupení jméno Šmidrové
založili kapelu (1958) a uspořádali další akce (představení Tylovy Paličovy dcery, 1959, Slavnostní akademie ku vzpomínce na V.V.Plumlovského, 1960) a spolupracují s dalšími přáteli (Veselý, Janošek, Třeštík, Klusák, Mráz aj.)
jejich umělecký program byla tzv. estetika divnosti (1956)
Bedřich Dlouhý - romanticko-fantazijní typ - perokresba, asambláž, iluzivní malba a informální strukturou v celky absurdní grotesknosti(Zeď romantiků). Relikviáře podivnosti, Podobizny banality, krajiny s nástrahami
Jaroslav Vožniak - cykly inspirované Božskou komedií a Novým zákonem, Šedé a Červené série (destrukce obrazové plochy psychogramem gestického rytí). Asambláž- kombinace nefigurativní s reálným předmětem
Karel Nepraš - nejprve kreslíř černého humoru. Informelní díla tvoří galvanickou technologií (strukturálně ztvárněný kov), inspirován Franzem Kafkou. Asamblážová plastika koresponduje s kresbami. Sochy polychromoval. Později dělal s litinou.