Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




DP-Klimešová-Lucie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.14 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

skóru byla provedena podle metodiky ProQOL uvedené v Tabulce 1. Skór 22 a méně značí

nízkou úroveň, skór v rozmezí 23–41 střední a skór 42 a více vysokou úroveň domény.

Při deskriptivním zpracování dat byly u sociodemografických proměnných

a charakteristik výzkumného souboru vypočítány absolutní četnosti (n) a relativní četnosti

(v %). U jednotlivých domén nástroje ProQOL byly kromě počtu participantů vypočteny také

aritmetické průměry a směrodatné odchylky.

Výsledky jsou prezentovány v tabulkách, které ilustrují rozložení průměrného skóru

v rámci jednotlivých kategorií. Sloužily také k doplnění interpretace při testování hypotéz.

Deskriptivní statistika tak poskytla základní rámec pro přehledné zhodnocení výsledků

a naplnění cílů výzkumu.

Formulace hypotéz ke statistickému testování

Hypotézy byly zformulovány na základě hlavního cíle a dílčích cílů, které se zaměřují

na zkoumání vztahů/rozdílů mezi proměnnými v rámci zkoumaného souboru praktických

a všeobecných sester.

Hypotéza 1: V souboru praktických a všeobecných sester vykazují všeobecné sestry vyšší

úroveň spokojenosti z pomáhání než sestry praktické.

H1₀: Mezi praktickými a všeobecnými sestrami není statisticky významný rozdíl

v úrovni spokojenosti z pomáhání.

• H1A: Všeobecné sestry vykazují statisticky významně vyšší úroveň spokojenosti

z pomáhání než sestry praktické.

Součet bodů

Úroveň pro CS, BO, STS

22 a méně

nízká

23–41

průměrná

42 a více

vysoká

43

Hypotéza 2: Úroveň spokojenosti z pomáhání se mezi sestrami s různým dosaženým vzděláním

statisticky významně liší.

H2₀: Neexistuje statisticky významný rozdíl v úrovni spokojenosti z pomáhání mezi

sestrami se středoškolským, vyšším odborným a vysokoškolským vzděláním.

• H2A: Existuje statisticky významný rozdíl v úrovni spokojenosti z pomáhání mezi

sestrami se středoškolským, vyšším odborným a vysokoškolským vzděláním.

Hypotéza 3: V souboru praktických a všeobecných sester vykazují sestry pracující

ve vícesměnném provozu vyšší úroveň syndromu vyhoření než sestry v jednosměnném

provozu.

H3₀: Mezi sestrami pracujícími ve vícesměnném provozu a sestrami v jednosměnném

provozu není statisticky významný rozdíl v míře syndromu vyhoření.

• H3A: Sestry pracující ve vícesměnném provozu vykazují statisticky významně vyšší

úroveň syndromu vyhoření než sestry v jednosměnném provozu.

Hypotéza 4: V souboru praktických a všeobecných sester je úroveň sekundárního

traumatického stresu odlišná podle typu pracoviště.

H4₀: Typ pracoviště nemá statisticky významný vliv na úroveň sekundárního

traumatického stresu.

• H4A: Sestry z lůžkových oddělení vykazují statisticky významně vyšší úroveň

Témata, do kterých materiál patří