Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OSE_4

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (23.89 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Sociální konflikt:

  • interpersonální – konflikt mezi dvěma a více jedinci,

  • intrapersonální – konflikt uvnitř jedince, který se nemůže rozhodnout (např. „Jít na fotbal, nebo psát úkoly?“ „Zůstat vzhůru do noci s ostatními, i když ráno brzy vstávám, nebo jít spát rozumně?“),

  • skupinový – konflikt uvnitř sociální skupiny (např. „Rodina se pohádá, kam se pojede v létě na dovolenou.“),

  • mezi skupinový – konflikt mezi sociálními skupinami (např. Dvě party se pohádají mezi sebou.).

Uplatnění znalostí o sociální interakci v životě při ošetřovatelské péči

  • Sociální interakce hraje v ošetřovatelské péči významnou roli, je důležitou determinantou subjektivně vnímané kvality a úrovně poskytované péče nejen nemocnými, ale i jeho blízkými a širokou odbornou i laickou veřejností.

  • Sociální interakce v jednání a chování a v jejím důsledku vzájemné ovlivňování zainteresovaných osob v procesu poskytování ošetřovatelské péče je determinována mnoha faktory, z nichž nejčastěji jde o:

    • faktory vztahující se k poskytovateli péče (vzdělání, zkušenosti, schopnost empatie, charakterové vlastnosti, aktuální fyzický a psychický stav, celková image sestry, předchozí zkušenost příjemců péče s poskytovatelem péče),

    • faktory vztahující se k příjemci péče – charakteristika pacienta (fyzické změny, psychické (duševní změny), kognitivní změny, psychosociální změny, schopnost přijímat sdělovaný obsah, schopnost dekódovat jej, schopnost produkovat nová sdělení či reakci na původní informaci),

    • situační faktory – vztahující se k charakteru pracoviště a typu práce a pracovního (oborového) zaměření.

2. Studijní zdroje, učebnice a další studijní opory se zaměřením na ošetřovatelství a ošetřovatelskou péči. Pravidla a postup analýzy obsahu učebnic, didaktická analýza učebnic.

Studijní zdroje:

Didaktické texty

a) Cvičebnice – pracovní knihy, sešity, listy

b) Didaktické příručky – pro učitele (k jednotlivým učebnicím)

c) Další texty – kopírované materiály

d) Učebnice

  • Druh knižní publikace, která má přizpůsobený obsah a strukturu k didaktické komunikaci.

  • Vychází z obsahové normy učebních osnov, vymezuje a konkretizuje obsah a rozsah učiva daného vyučovacího předmětu v daném ročníku.

  • Mají schvalovací doložku MŠMT (přidělené finance na nákup učebnic)

  • Je vytvořena pro specifické účely edukace – součást kurikulárních projektů, součást souboru didaktických prostředků, druh školních didaktických textů.

  • Mohou být v tištěné a elektronické podobě (interaktivní tabule)

Funkce učebnic:

  • Prezentační – soubor informací, které se mají prezentovat formou textu, obrázku

  • Řídící – didaktický prostředek řídící žákovo učení (otázky, úkoly) a učitelovo vyučování (obsah vhodné pro určitou časovou jednotku výuky).

  • Orientační – pokyny, rejstříky, obsah

Témata, do kterých materiál patří