OSE_4
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Sociální konflikt:
interpersonální – konflikt mezi dvěma a více jedinci,
intrapersonální – konflikt uvnitř jedince, který se nemůže rozhodnout (např. „Jít na fotbal, nebo psát úkoly?“ „Zůstat vzhůru do noci s ostatními, i když ráno brzy vstávám, nebo jít spát rozumně?“),
skupinový – konflikt uvnitř sociální skupiny (např. „Rodina se pohádá, kam se pojede v létě na dovolenou.“),
mezi skupinový – konflikt mezi sociálními skupinami (např. Dvě party se pohádají mezi sebou.).
Uplatnění znalostí o sociální interakci v životě při ošetřovatelské péči
Sociální interakce hraje v ošetřovatelské péči významnou roli, je důležitou determinantou subjektivně vnímané kvality a úrovně poskytované péče nejen nemocnými, ale i jeho blízkými a širokou odbornou i laickou veřejností.
Sociální interakce v jednání a chování a v jejím důsledku vzájemné ovlivňování zainteresovaných osob v procesu poskytování ošetřovatelské péče je determinována mnoha faktory, z nichž nejčastěji jde o:
faktory vztahující se k poskytovateli péče (vzdělání, zkušenosti, schopnost empatie, charakterové vlastnosti, aktuální fyzický a psychický stav, celková image sestry, předchozí zkušenost příjemců péče s poskytovatelem péče),
faktory vztahující se k příjemci péče – charakteristika pacienta (fyzické změny, psychické (duševní změny), kognitivní změny, psychosociální změny, schopnost přijímat sdělovaný obsah, schopnost dekódovat jej, schopnost produkovat nová sdělení či reakci na původní informaci),
situační faktory – vztahující se k charakteru pracoviště a typu práce a pracovního (oborového) zaměření.
2. Studijní zdroje, učebnice a další studijní opory se zaměřením na ošetřovatelství a ošetřovatelskou péči. Pravidla a postup analýzy obsahu učebnic, didaktická analýza učebnic.
Studijní zdroje:
Didaktické texty
a) Cvičebnice – pracovní knihy, sešity, listy
b) Didaktické příručky – pro učitele (k jednotlivým učebnicím)
c) Další texty – kopírované materiály
d) Učebnice
Druh knižní publikace, která má přizpůsobený obsah a strukturu k didaktické komunikaci.
Vychází z obsahové normy učebních osnov, vymezuje a konkretizuje obsah a rozsah učiva daného vyučovacího předmětu v daném ročníku.
Mají schvalovací doložku MŠMT (přidělené finance na nákup učebnic)
Je vytvořena pro specifické účely edukace – součást kurikulárních projektů, součást souboru didaktických prostředků, druh školních didaktických textů.
Mohou být v tištěné a elektronické podobě (interaktivní tabule)
Funkce učebnic:
Prezentační – soubor informací, které se mají prezentovat formou textu, obrázku
Řídící – didaktický prostředek řídící žákovo učení (otázky, úkoly) a učitelovo vyučování (obsah vhodné pro určitou časovou jednotku výuky).
Orientační – pokyny, rejstříky, obsah