Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




14_Zdravotnicka_prevence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (47.65 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Typické úlohy:

  • Vymysli praktický příklad, všimni si, na základě vlastního pozorování a urči, promysli, navrhni aj.

Proces taxace učebních úloh

  • Je zjišťování operační kvality úloh tím, že se úlohy podřadí pod některou z kategorií taxonomie učebních úloh a označí se odpovídajícím číslem desetinného třídění.

  • Tím je určena kognitivní obtížnost jednotlivých učebních úloh.

  • Př. Jestli je učební úloha formulována jako „ Porovnej, jak se liší mezi sebou…“, půjde o úlohu na porovnání a rozlišení a ta je označena v taxonomii číslem 2.5. Vždy je ale nutné mít na paměti, že aktivní sloveso má pravý význam až v kontextu, proto na to musí být brán ohled.

    • Vyjmenujte 2.2

    • Určete, čím se liší 2.5

    • Jak lze rozdělit 2.6

    • Podle čeho bylo dělení provedeno 2.6

    • Co se stane, když 2.7

    • Co bylo příčinou toho, že 2.7

    • Přečtěte toto schéma zapojení 3.1

    • Zjistěte, kolik měří 2.1

    • Popište postup tohoto měření 2.3

    • Prověřte, zda změřená veličina odpovídá normě 2.6

Metoda zjišťování operační hodnoty souboru učebních úloh

  • Jde o tabelární záznam, který na příkladu výše uvedeného souboru učebních úloh lze demonstrovat takto:

  • Je dána tím, do které kategorie třídění náleží převládající většina úloh. Určuje se na základě tabelárního záznamu příslušného souboru učebních úloh.

Kategorie úlohy Pořadové číslo úlohy Frekvence 1. 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1.0 0 2.0 x x x x x x x x x 9 3.0 x 1 4.0 0 5.0 0 celkem 10
  • Z tabulky vyplývá, že 9 úloh z deseti patří do kategorie 2.0 a jedna do kategorie 3.0. Jde tedy o soubor učebních úloh, vyžadujících k řešení převážně jednoduché myšlenkové operace. To je charakteristika jeho intelektuální, nebo obecně jeho kognitivní náročnosti.

Vhodné typy pro výuku předmětů zaměřených na podporu zdraví a zdravotnickou prevenci. Problematika způsobu kladení otázek ve výuce. 


C) Didaktické zpracování tématu.

  • Powerpointová prezentace

  • Pracovní list, křížovka

  • Beseda s vyléčeným člověkem závislým hráčství automaty

  • Návštěva P-centra

  • Výukové video

Témata, do kterých materiál patří