14_Zdravotnicka_prevence
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Typické úlohy:
-
Vymysli praktický příklad, všimni si, na základě vlastního pozorování a urči, promysli, navrhni aj.
Proces taxace učebních úloh
-
Je zjišťování operační kvality úloh tím, že se úlohy podřadí pod některou z kategorií taxonomie učebních úloh a označí se odpovídajícím číslem desetinného třídění.
-
Tím je určena kognitivní obtížnost jednotlivých učebních úloh.
-
Př. Jestli je učební úloha formulována jako „ Porovnej, jak se liší mezi sebou…“, půjde o úlohu na porovnání a rozlišení a ta je označena v taxonomii číslem 2.5. Vždy je ale nutné mít na paměti, že aktivní sloveso má pravý význam až v kontextu, proto na to musí být brán ohled.
Vyjmenujte 2.2
Určete, čím se liší 2.5
Jak lze rozdělit 2.6
Podle čeho bylo dělení provedeno 2.6
Co se stane, když 2.7
Co bylo příčinou toho, že 2.7
Přečtěte toto schéma zapojení 3.1
Zjistěte, kolik měří 2.1
Popište postup tohoto měření 2.3
Prověřte, zda změřená veličina odpovídá normě 2.6
Metoda zjišťování operační hodnoty souboru učebních úloh
-
Jde o tabelární záznam, který na příkladu výše uvedeného souboru učebních úloh lze demonstrovat takto:
-
Je dána tím, do které kategorie třídění náleží převládající většina úloh. Určuje se na základě tabelárního záznamu příslušného souboru učebních úloh.
-
Z tabulky vyplývá, že 9 úloh z deseti patří do kategorie 2.0 a jedna do kategorie 3.0. Jde tedy o soubor učebních úloh, vyžadujících k řešení převážně jednoduché myšlenkové operace. To je charakteristika jeho intelektuální, nebo obecně jeho kognitivní náročnosti.
Vhodné typy pro výuku předmětů zaměřených na podporu zdraví a zdravotnickou prevenci. Problematika způsobu kladení otázek ve výuce.
C) Didaktické zpracování tématu.
Powerpointová prezentace
Pracovní list, křížovka
Beseda s vyléčeným člověkem závislým hráčství automaty
Návštěva P-centra
Výukové video