Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




19.Zdr.pr

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (65.76 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Ekonomické či jiné tvořivé hry

  • Využívány především k výcviku specialistů a vedoucích pracovníků z oblasti ekonomiky

  • Pracuje se v několika menších skupinách v delších časových úsecích a s využitím nezbytné dokumentace a techniky za účasti tzv. rozhodčích

  • Didaktická hra – často se jedná o hry ve skupině – lze je hodnotit

  • Aktivita, jejímž produktem je fixace učební látky

  • Přínosem je, že žáci si snadněji fixují učební látku, neboť se u nich probouzí zájem a angažovanost

  • Interakční hry – podstatou je interakce s hračkami, hráči. Jsou to hry společenské, s pravidly. Příkladem je rozdělení žáků do dvou skupin – píší proti sobě vzadu na tabuli – například co nejvíce slov na téma chirurgické nástroje. Počítají se jen ta slova, která jsou správně napsaná

  • Simulační hry – simulace situace nebo prostředí z reálného světa

  • Scénické hry – mají návaznost na divadelní hry – žáci si připravují kulisy atd

  • Křížovka, riskuj, otázková hra – lze je hodnotit, často ve skupinkách

  • Metody heuristické, řešení problémů – složité pro hodnocení

  • Žákům je předložen úkol, který mají vyřešit

  • Učitel zde nemá dominantní postavení předavače informací ale je žákovým rádcem a partnerem

  • Příkladem: Jakým způsobem můžeš dokázat, že vzduch v míči má určitý objem?

Individuální a skupinová práce

Organizační formy výuky

  • Vnější organizační rámec vyučovacího procesu

  • Uspořádání vyučovacího procesu v prostoru a čase - vytvoření prostředí a organizace činnosti učitele i žáka při vyučování

  • Pro uspořádání výuky jsou z pohledu učitele důležitá dvě hlediska:

  1. „S kým a jak pracuje“

    • Zda se jedná v krajních případech o výuku individuální nebo hromadnou, do jaké míry se daří výuku vztahovat k jednotlivým žákům čili individualizovat a do jaké míry je podporována spolupráce žáky

  2. Kde výuka probíhá“

    • Zda v tradiční učebně, nebo ve specializované učebně, případně v přirozeném prostředí

Klasifikace organizačních forem výuky

  • Klasifikuje je Maňák a to podle:

  1. Vztahu k osobnosti žáka/studenta – individuální, skupinová, hromadná, individualizovaná

  2. Charakteru výukového prostředí – výuka ve třídě, v odborné učebně, v laboratoři, v dílně, na školním pozemku, vycházka, exkurze, domácí úkoly

  3. Délky trvání – vyučovací hodina, zkrácená vyučovací hodina, dvouhodinová výuka, vysokoškolská lekce, seminář, speciální kurzy

Klasifikace organizačních forem výuky

  • Formy individuálního vyučování

  • Formy hromadného vyučování

  • Smíšené formy vyučování

Individuální vyučování

  • Učitel používá jiný postup na každého žáka

  • Žák pracuje individuálně bez spolupráce s jinými žáky

  • Učitel hodnotí a ověřuje vědomosti u každého žáka zvlášť

Témata, do kterých materiál patří