Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




19_Zdravotnicka_prevence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (66.12 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Ekonomické či jiné tvořivé hry

  • Využívány především k výcviku specialistů a vedoucích pracovníků z oblasti ekonomiky

  • Pracuje se v několika menších skupinách v delších časových úsecích a s využitím nezbytné dokumentace a techniky za účasti tzv. rozhodčích

  • Didaktická hra – často se jedná o hry ve skupině – lze je hodnotit

  • Aktivita, jejímž produktem je fixace učební látky

  • Přínosem je, že žáci si snadněji fixují učební látku, neboť se u nich probouzí zájem a angažovanost

  • Interakční hry – podstatou je interakce s hračkami, hráči. Jsou to hry společenské, s pravidly. Příkladem je rozdělení žáků do dvou skupin – píší proti sobě vzadu na tabuli – například co nejvíce slov na téma chirurgické nástroje. Počítají se jen ta slova, která jsou správně napsaná

  • Simulační hry – simulace situace nebo prostředí z reálného světa

  • Scénické hry – mají návaznost na divadelní hry – žáci si připravují kulisy atd

  • Křížovka, riskuj, otázková hra – lze je hodnotit, často ve skupinkách

  • Metody heuristické, řešení problémů – složité pro hodnocení

  • Žákům je předložen úkol, který mají vyřešit

  • Učitel zde nemá dominantní postavení předavače informací ale je žákovým rádcem a partnerem

  • Příkladem: Jakým způsobem můžeš dokázat, že vzduch v míči má určitý objem?

Individuální a skupinová práce

Organizační formy výuky

  • Vnější organizační rámec vyučovacího procesu

  • Uspořádání vyučovacího procesu v prostoru a čase - vytvoření prostředí a organizace činnosti učitele i žáka při vyučování

  • Pro uspořádání výuky jsou z pohledu učitele důležitá dvě hlediska:

  1. „S kým a jak pracuje“

    • Zda se jedná v krajních případech o výuku individuální nebo hromadnou, do jaké míry se daří výuku vztahovat k jednotlivým žákům čili individualizovat a do jaké míry je podporována spolupráce žáky

  2. Kde výuka probíhá“

    • Zda v tradiční učebně, nebo ve specializované učebně, případně v přirozeném prostředí

Klasifikace organizačních forem výuky

  • Klasifikuje je Maňák a to podle:

  1. Vztahu k osobnosti žáka/studenta – individuální, skupinová, hromadná, individualizovaná

  2. Charakteru výukového prostředí – výuka ve třídě, v odborné učebně, v laboratoři, v dílně, na školním pozemku, vycházka, exkurze, domácí úkoly

  3. Délky trvání – vyučovací hodina, zkrácená vyučovací hodina, dvouhodinová výuka, vysokoškolská lekce, seminář, speciální kurzy

Klasifikace organizačních forem výuky

  • Formy individuálního vyučování

  • Formy hromadného vyučování

  • Smíšené formy vyučování

Individuální vyučování

  • Učitel používá jiný postup na každého žáka

  • Žák pracuje individuálně bez spolupráce s jinými žáky

  • Učitel hodnotí a ověřuje vědomosti u každého žáka zvlášť

Témata, do kterých materiál patří