úkol_6_plan vstřícného modelu kurikula č.6 hotovo
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Přizpůsobení výuky na základě diagnostických testů a zájmů žáků (dřívější
znalosti z biologie,
doučování ze somatologie)
Zahrnutí aktivit pro různé typy učení - vizuální, kinestetické, auditivní.
Žák je spolutvůrce
kurikula. Záleží na jeho
zkušenostech.
Provedu vstupní diagnostiku schopností žáků (diskuse na téma nervové
soustavy, zájmové kroužky související s neurovědami, osobní zkušenosti se
studiem neurologie nebo příbuzných oborů).
Očekávané výstupy
v
ŠVP jsou směrem.
Žáci budou schopni identifikovat a popsat klíčové části a funkce nervové
soustavy.
Žáci budou rozumět vlivu nervové soustavy na zdraví a chování.
Jak budu žáky
motivovat k
práci?
Zdůraznění praktického významu pochopení nervové soustavy (pro Oše, pro
klinickou praxi)
Interaktivní a vizuálně atraktivní materiály(Kahoot, pracovní list s obrázky)
Spolupráce na skupinových projektech a soutěže (soutěž v somatologii)
Diskuze
žáků ve skupině
Jak budu hodnotit
tvůrčí výsledky žáků?
Kontinuální
hodnocení
během
projektů
a
diskusí.
Vrstevnické a samo-hodnocení na základě stanovených kritérií.
Prezentace projektů a zpětná vazba.
Jakým způsobem
vyzdvihnu cíle,
kterých se v průběhu
práce dosáhlo?
Cíle spojené s porozuměním nervové soustavy zdůrazním jako klíčové pro
osobní i profesní rozvoj žáků. Využiji slovní reflexe, které pomohou žákům lépe
zpracovat učivo, a vrstevnické hodnocení pro poskytování vzájemné zpětné
vazby. Dále použiji interaktivní kvízy pro zábavné a efektivní učení, které
umožní žákům prohloubit své znalosti a připravit se na budoucí výzvy.
Dle předloženého plánu vstřícného modelu kurikula rozhodni o jeho přínosech a úskalích. Vyjmenuj 5 úskalí
a 5 přínosů. Přínosy a úskalí se mohou týkat žáka, učiva, metod, cílů, způsobu hodnocení.
V
stř
ícn
ý
mode
l
ku
ri
ku
la
a
j
eh
o
pří
no
sy
a
ús
ka
lí
PŘÍNOS vstřícného modelu kurikula
ÚSKALÍ vstřícného modelu kurikula
Efektivita
učení
Zv
ýšená zátež pro učitelé
Motivace k učení
K
omplikovanější hodnocení
Rozvíjí se kritické myšlení
I
nkluzivní prostředí žáci x žáci učitel x
žáci
Individu
ální přístup
S
ložitější zdroje k vyučování