Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




10 Výchovné prostředky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (35.79 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Úkol

Uveďte výhody a nevýhody formálního a neformálního určení skupin, jak z hlediska učitele, tak i z hlediska žáků, třídy.

- Který způsob je lepší, není možno říci. Učitel sám rozhodne vhodnou volbu podle typu učiva, skladby třídy, stanoveného cíle spod. Obě dělení mají své výhody a nevýhody.

Formální určení žáků do skupin bude jistě promyšlenější, seřazeno třeba podle prospěchu, ale určitě se dostanou někdy do stejné skupiny děti, kterým se z osobních důvodů bude špatně spolupracovat.

U neformálního sestavení skupin se spolu dají dohromady sice žáci, kteří si dobře rozumí, ale učitel bude vzhledem k učivu nebo úkolu potřebovat úplně jinou skladbu skupiny (např. jednoho výborného žáka jako rádce a 2-3 průměrné žáky).

8, Samostatná práce

  • Rozvoj aktivity, samostatnosti, myšlení a vyjadřování žáků (úkoly ústní, písemné, praktické)

  • Kontrola učitelem, ve škole i jako forma domácího úkolu

9, Vyučování týmové

  • složen z několika učitelů, specialistů. kandidátů, rodič

10, Vycházka, exkurze, výuka v muzeu, ZOO

  • pozorování pracovních činností lidí, dějů, zvířat, objektů tak, aby žáci mohli pochopit souvislosti

Úkoly a otázky k diskusi

  1. Vysvětlete pojem výchovný prostředek.

  1. Uveďte základní kategorie výchovných prostředků.

-

  1. Objasněte pojem metoda

-

  1. Představte klasifikace metod výuky dle J. Maňáka (obecně)

  2. Charakterizujte jednotlivé metody výuky a metody výchovy.

-

  1. Objasněte pojem organizační forma.

-

  1. Prezentujte jednotlivé organizační formy, jejich třídění a charakteristiky.

-

Témata, do kterých materiál patří