Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Základní pedagogické pojmy a jejich vztahy č. 4

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (39.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

výuka = vyučování + učení

  • Učení = činnost vychovávaných

-vlastní pouze člověku (školní podmínky- návyky, dovednosti)

- pod vedením učitele, žáka ve vyuce, nebo v rámci sebevýchovy, sebevzdělávání

-dochází k neustálému dialogu- mezi žákem (učící) a tím předmětem (co se má naučit)

je: Základní formativní a regulační proces

Průběh a výsledky učení ovlivňuje mnoho vnitřních a vnějších činitelů učení.

  • Vnitřní činitelé učení

-tělesný a psychický stav,

-stupeň intelektuálního vývoje

-rozvoje schopností,

-úroveň dosavadního poznání,

-charakterově volní vlastnosti,

-typové zvláštnosti,

-záměr naučit se, motivace a vztah k obsahu učení, aktivita člověka

  • Vnější činitelé učení

-mikroklima prostředí, ve kterém se učení uskutečňuje,

-denní režim učícího se,

-organizace činnosti,

-délka učení a vhodné zařazování přestávek,

-předcházející a následující aktivity,

-formy učení (individuální, skupinové),

-metody učení, učební obsah (jeho charakter, rozsah, časové rozložení)

ABY BYLO VZDĚLÁVÁNÍ BYLO KVALITNÍ, JE NUTNÉ DODRŽOVAT:

  • Neohroženost žáků- nepřítomnost stresu(nedokáže příjímat nové poznatky)

  • Smysluplný obsah-

  • Výběr metody učení- dát na výběr žákovi, jak se chce učit- jak se látku bude učit

  • Čas, prostředí, spoláprace, zpětná vazba pro žáka

  1. Definujte pojmy vzdělávání, vzdělání, vyučování a učení.

-

  1. Popište vlastnosti a funkce vzdělání.

  2. Vyjmenujte vnitřní a vnější činitele učení, dokažte na příkladech jejich vliv na proces a výsledek učení.

Témata, do kterých materiál patří