teorie a metodika - výstupy 1 až 5
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
jeho tělesné, psychické a emoční schopnosti.
Moje dosavadní zkušenost: Vzpomínám na své školní léta na střední škole, kdy jsme měli
učitelku, která byla inspirací pro mé budoucí povolání. Každého z nás vnímala jako unikátního
jedince s různými zájmy a potřebami. Místo abychom byli všichni hodnoceni stejným
způsobem, přizpůsobovala výuku tak, aby odpovídala našim individuálním silným stránkám a
výzvám. Tento přístup mě hluboce ovlivnil a dodnes si pamatuji, jak jsem se díky tomu cítila
cenná a motivovaná k učení a hlavně motivovaná překonat strach z dokončení studia. Díky této
zkušenosti jsem si uvědomila, jak moc může pozitivní a podporující vztah s učitelem ovlivnit
vzdělávací zkušenost žáka. Tento přístup chci přenést do své vlastní pedagogické praxe. Jako
budoucí učitelka si kladu za cíl vytvořit vzdělávací prostředí, kde bude každý student vnímán
jako jedinečný a kde bude jeho individualita respektována a podporována. Také je mým cílem,
aby se moji studenti necítili pouze jako součást třídy, ale jako aktivní účastníci svého vlastního
učení, kteří jsou povzbuzováni k tomu, aby rozvíjeli své schopnosti a směřovali k dosažení
svých osobních, či akademických cílů.
Plány do budoucna: Během své první pedagogické praxe na střední škole jsem získala cennou
příležitost zakusit, jaké to je stát na druhé straně katedry. Tento zážitek byl pro mě velmi
obohacující a pomohl mi lépe pochopit dynamiku třídy a výzvy, kterým učitelé každodenně
čelí. Ačkoliv jsem měla jen omezený čas na to, abych se s žáky seznámila, snažila jsem se
alespoň všechny aktivně zapojit do výuky pomocí moderních vzdělávacích metod, které jsem
se naučila během studia. Měla jsem možnost využít různé interaktivní hry a diskusní skupiny,
které podporovaly týmovou spolupráci a kreativní myšlení. Z této zkušenosti jsem si odnesla
přesvědčení, že každý žák je jedinečný a má svůj specifický způsob učení, který je třeba
respektovat a podporovat. V budoucnosti si jako učitelka přeji budovat s žáky otevřené a
podpůrné vztahy. Chci být pro ně mentorem, který je nejen učí, ale také je inspiruje a
povzbuzuje v oblastech, kde potřebují posílit sebevědomí nebo zlepšit dovednosti. Věřím, že
klíčem k úspěšné výuce je flexibilita a schopnost přizpůsobit vzdělávací metody individuálním
potřebám studentů, což je něco, co chci v své pedagogické kariéře neustále rozvíjet.
4 OSOBNOST VÝCHOVÁVANÉHO JEDINCE – UČITEL
Teorie: Již od dětství si mnoho z nás vyzkoušelo roli učitele, ať už jsme vyučovali naše panenky
uspořádané do řady nebo jsme sourozence přivedli k tabuli, aby "složili zkoušku". V těch
chvílích se učitelství jevilo jako práce plná snů a nekonečných možností. Tato profesní