Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




teorie a metodika - výstupy 1 až 5

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (139.96 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

estetické, etické, pracovní a tělesné. Avšak v dnešní době se čím dál více upřednostňují

politické, utilitární, naturalistické a fylogenetické prvky vzdělání. Tímto přístupem se často

ztrácí základní lidskost a slušnost. Mám za to, že etický rozměr byl vytěsněn současnými trendy

a zapomínáme na zdvořilost, efektivní komunikaci a schopnost naslouchat. Tento posun ve

vzdělávacím systému může být vnímán jako negativní vývoj, neboť je výrazně ovlivněn

aktuálními společenskými požadavky.

Moje dosavadní zkušenost: Z mého dětství si vybavuji, jak jsme na základní škole začínali se

silným důrazem na čtení, psaní a základy matematiky, což mělo položit základy našemu

“akademickému růstu“. Jak jsme postupovali do vyšších tříd, přidávaly se předměty typu:

umění, hudební výchova aj., které měly rozvíjet naši kreativitu a estetické cítění. V posledních

letech základní školy se výuka zaměřila více na historii a zeměpis, abychom nejen poznali

historii naší země, ale také získali povědomí o světě kolem nás. Přestože jsme se věnovali i

ekologickým projektům, které propagovaly udržitelnost a ochranu životního prostředí,

nezabývali jsme se příliš technologickými nebo ekonomickými aspekty, což mi však nepřišlo

jako nedostatek. Nyní, když vzpomínám zpět, souhlasím s názorem, že vzdělávací cíle by měly

být průběžně přizpůsobovány tak, aby lépe odpovídaly měnícím se potřebám a výzvám naší

společnosti.

Plány do budoucna: Jako budoucí učitelka na střední zdravotnické škole se chci zaměřit na

rozvoj intelektuálních, pracovních a fyzických schopností studentů. Hodlám pokračovat

v zavedených akcích (klinická praxe), které propojí teoretické znalosti s praktickými

dovednostmi, jako jsou základní zdravotnické činnosti a krizová intervence. Chci vytvořit

prostředí, které podporuje aktivní učení a aplikaci znalostí v reálných situacích, například

prostřednictvím simulací a praktických cvičení. Plánuji také začlenit diskuse o etice a empatii

do učebního plánu, aby studenti rozvíjeli sociální a etické hodnoty důležité pro práci v

zdravotnictví. Cílem je připravit studenty nejen na jejich budoucí povolání, ale i na to, aby byli

citlivými a odpovědnými členy společnosti.

3 OSOBNOST VYCHOVÁVANÉHO JEDINCE – ŽÁK

Teorie: Osobnost žáka se rozvíjí v průběhu jeho školních let. Děti se nemohou dočkat, až

poprvé vkročí do školní třídy, zatímco dospívající se těší na chvíli, kdy se školního prostředí

zbaví. Dospělí pak často s láskou vzpomínají na svá studentská léta, která byla plná radosti a

pohody. Přestože každý z nás vnímá školní období z různých perspektiv, jedno zůstává

společné: nikdo se nenarodí přímo jako žák. Do této role člověk postupně vyrůstá, jak se vyvíjí

Témata, do kterých materiál patří