Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




školní didiktika - příprava - zápočet

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (38.85 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • kompetence k řešení problémů

Žáci budou schopni kriticky zhodnotit situaci, kdy je vhodné provést dezinfekci rukou.

  • kompetence komunikativní

Žáci se budou schopni vyjádřit o důležitosti dezinfekce rukou a šíření informací mezi svými spolužáky i ve svém okolí.

  • kompetence sociální a personální

Žáci budou spolupracovat s ostatními studenty při cvičeních při dezinfekci rukou. Aktivně naslouchat názorům a zkušenostem svých spolužáků a respektovat jejich přístup k tématu.

  • kompetence pracovní

Žáci se seznámí s bezpečným používáním dezinfekce, žáci se seznámí s různými typy dezinfekčních prostředků. Budou schopni zvládat provádění dezinfekce rukou efektivně a správně v souladu s předepsanými postupy

  • co bude nejobtížnější, jak zde budete postupovat

Nejobtížnější bude:

  • Zprostředkovat mnoho pojmů (dezinfekce, nozokomiální nákazy, asepse, antiseptika)

  • Pro studenty bude ze začátku těžké zapamatovat si veškeré po sobě jdoucí kroky a dodržet standardní čas

  • Látka se bude zdát jako jednoduchá a neživná (pouhé mytí rukou je oproti aplikací injekcí „nuda“)

Jak budu postupovat:

  • Zábavnou formou (videm, demonstrační ukázkou)

  • Zábavnou aktivní formou (spojování pojmů, křížovkou) vysvětlím důležité pojmosloví

  • Aktivně zapojím žáky do výuky – aktivní provádění kroků pomocí videa, demonstrační ukázky učitele

  • Znalost správné hygieny rukou je základním požadavkem zdravotníka, není na zbyt, aby vždy na začátku hodiny proběhla na zopakování správná hygienická dezinfekce rukou

  • Zapojím žáky do her související s hygienou rukou – dezinfikování na čas, kontrola nejlépe odvedené dezinfekce rukou

    • jak budete aktivizovat a motivovat žáky

  • Nechám žáky diskutovat o jejich „zaběhlých“ naučených hygienických zvykách, kdy navzájem budou argumentovat o výhodách /nevýhodách dezinfikování rukou (alergie, zamezení infekcí atd.)

  • Nechám žáky provádět samotné dezinfekci rukou

  • Nechám žáky vytvořit scénář v nemocničním prostředí – kdy, kolikrát a jak dezinfikovat ruce při kontaktu s pacientem

  • Nechám žáky vytvořit vlastní videoukázku z naší školy, případně vlastní postup hygieny rukou, který si vystavíme nad umyvadlem

  • Pomocí aktivizačních metod (křížovky, otázky a úkoly) dopřednáším definice pojícící se k dezinfekci

    • jak budete provádět diferencovaný/individuální přístup k žákům

Žáci mohou mít různé úrovně předchozích znalostí a zkušeností s hygienickou rukou, což znamená potřebu diferencovaného přístupu k výuce, aby se všichni studenti zapojili a postupně se zdokonalili. Proto se budu snažit:

  • Zjistím úroveň jednotlivých žáků za pomocí diskuse, kterou povedu s žáky před samotnou výukou – jaké jsou zásady, jak často, dlouho a jak provádí hygienu rukou

  • Práci ve skupině rozdělím tak, aby ve skupině nebyli pouze šikovní či méně šikovní žáci, tak aby se od sebe mohli učit

  • Budu motivovat a reflektovat každého žáka i přesto, že se mu při velké snaze nebude dařit

  • Průběžně budu hodnotit pokroky jednotlivých žáků

    • zjišťování výsledků žáka (test, scénář ústního zkoušení, hodnotící kritéria pro klasifikaci žáků)

Témata, do kterých materiál patří