školní didiktika - příprava - zápočet
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
kompetence k řešení problémů
Žáci budou schopni kriticky zhodnotit situaci, kdy je vhodné provést dezinfekci rukou.
kompetence komunikativní
Žáci se budou schopni vyjádřit o důležitosti dezinfekce rukou a šíření informací mezi svými spolužáky i ve svém okolí.
kompetence sociální a personální
Žáci budou spolupracovat s ostatními studenty při cvičeních při dezinfekci rukou. Aktivně naslouchat názorům a zkušenostem svých spolužáků a respektovat jejich přístup k tématu.
kompetence pracovní
Žáci se seznámí s bezpečným používáním dezinfekce, žáci se seznámí s různými typy dezinfekčních prostředků. Budou schopni zvládat provádění dezinfekce rukou efektivně a správně v souladu s předepsanými postupy
co bude nejobtížnější, jak zde budete postupovat
Nejobtížnější bude:
Zprostředkovat mnoho pojmů (dezinfekce, nozokomiální nákazy, asepse, antiseptika)
Pro studenty bude ze začátku těžké zapamatovat si veškeré po sobě jdoucí kroky a dodržet standardní čas
Látka se bude zdát jako jednoduchá a neživná (pouhé mytí rukou je oproti aplikací injekcí „nuda“)
Jak budu postupovat:
Zábavnou formou (videm, demonstrační ukázkou)
Zábavnou aktivní formou (spojování pojmů, křížovkou) vysvětlím důležité pojmosloví
Aktivně zapojím žáky do výuky – aktivní provádění kroků pomocí videa, demonstrační ukázky učitele
Znalost správné hygieny rukou je základním požadavkem zdravotníka, není na zbyt, aby vždy na začátku hodiny proběhla na zopakování správná hygienická dezinfekce rukou
Zapojím žáky do her související s hygienou rukou – dezinfikování na čas, kontrola nejlépe odvedené dezinfekce rukou
jak budete aktivizovat a motivovat žáky
Nechám žáky diskutovat o jejich „zaběhlých“ naučených hygienických zvykách, kdy navzájem budou argumentovat o výhodách /nevýhodách dezinfikování rukou (alergie, zamezení infekcí atd.)
Nechám žáky provádět samotné dezinfekci rukou
Nechám žáky vytvořit scénář v nemocničním prostředí – kdy, kolikrát a jak dezinfikovat ruce při kontaktu s pacientem
Nechám žáky vytvořit vlastní videoukázku z naší školy, případně vlastní postup hygieny rukou, který si vystavíme nad umyvadlem
Pomocí aktivizačních metod (křížovky, otázky a úkoly) dopřednáším definice pojícící se k dezinfekci
jak budete provádět diferencovaný/individuální přístup k žákům
Žáci mohou mít různé úrovně předchozích znalostí a zkušeností s hygienickou rukou, což znamená potřebu diferencovaného přístupu k výuce, aby se všichni studenti zapojili a postupně se zdokonalili. Proto se budu snažit:
Zjistím úroveň jednotlivých žáků za pomocí diskuse, kterou povedu s žáky před samotnou výukou – jaké jsou zásady, jak často, dlouho a jak provádí hygienu rukou
Práci ve skupině rozdělím tak, aby ve skupině nebyli pouze šikovní či méně šikovní žáci, tak aby se od sebe mohli učit
Budu motivovat a reflektovat každého žáka i přesto, že se mu při velké snaze nebude dařit
Průběžně budu hodnotit pokroky jednotlivých žáků
zjišťování výsledků žáka (test, scénář ústního zkoušení, hodnotící kritéria pro klasifikaci žáků)
