Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




školní didiktika - příprava - zápočet

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (38.85 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • jaká didaktická technika a pomůcky

  • Psací potřeby, dataprojektor, plátno, počítač, sešit na zapisování, pracovní list na dopisování, dezinfekční prostředek k nácviku a předvádění činností v rámci metody praktické a názorně demonstrační.

f) Struktura a organizace hodiny (hledisko časové, prostorové):

  • časový projekt vyučovací hodiny

Časové rozmezí Struktura vyučovací hodiny Organizace vyučovací hodiny

8:00 – 8:05

(5 minut)

Úvod

Příchod učitele, pozdravení žáků, pokyn k usednutí, zápis do třídní knihy, seznámení s cíli hodiny, rozdání pracovních listů k doplňování

Brainstorming: zjištění jejich znalosti o hygienické dezinfekci rukou (Poznatky napíšeme na tabuli a to bude „odrazový můstek“ nové látky)

8:05 – 8:25

(20 minut)

Expozice nových

poznatků

Výklad nové teorie a zapisování do pracovního listu – základní pojmy, definice, techniky, obrázek s jednotlivými kroky

Dotaz: Zda vše stihli, jestli všem pojmům rozumí

video – hygienická dezinfekce

8:25- 8:35

(10 minut)

Praktická aplikace a

komparace

Nejprve vyučující předvede po shlédnutí videa jednotlivé kroky, poté vyzve žáky, ať společně předvedou kroky sním (viz. Video, obrázek na tabuli na pracovním listu)

8:35 – 8:40

(5 minut)

Fixace a procvičení

nového učiva

Žáci sami předvedou správnou hygienickou dezinfekci rukou

Všichni se postaví – tak aby měli kolem sebe místo

Pedagog: Sleduje, zda všichni žáci pracují a snaží se kroky aplikovat správně

8:40 – 8:45

(5 minut)

Zpětná vazba, hodnocení výuky

Každý žák shrne, co se dozvěděl ve vyučovací hodině, společné

Zhodnocení jejich výkonu, zadaní úkolu (zkoušení jednotlivých kroků dezinfekce), rozloučení

  • pracovní podmínky

  • Umyvadlo s dezinfekcí, nábytek – lavice, židle, tabule, dataprojektor, internetové připojení, osvětlení, žaluzie – k zatemnění.

  • jaká organizační forma

  • vyučovací hodina (frontální, hromadná)

  • časová náročnost domácí přípravy

  • 15 minut trénování jednotlivých kroků hygienické dezinfekce rukou

  • Zopakování pojmů a definicí

g) Zvláštní didaktická hlediska:

  • předběžné znalosti žáků

  • stavět se bude na základních hygienických naučených činnostech z domácího prostředí (hygienické návyky)

  • Nejprve pomocí brainstormingu zjistíme jejich znalosti o hygienické dezinfekci rukou. Poznatky napíšeme na tabuli a to bude „odrazový můstek“ nové látky

  • Diskuze na téma hygiena rukou, hygienické návyky z domácího prostředí, co se kde dočetli, slyšeli aj..

  • Zjistit stav znalostí pojmosloví a základních postupů mytí rukou

    • jaké klíčové (odborné) kompetence budou především osvojeny

  • kompetence k učení

Žáci porozumí významu hygieny rukou pro prevenci infekčních chorob a udržení zdraví, jak individuálně, tak ve společnosti, žáci si osvojí správné postupy hygienické dezinfekce rukou v souladu se standardy. Díky tomu se budou aktivně zapojovat do diskusí a budou aplikovat hygienickou dezinfekci.

Témata, do kterých materiál patří