školní didiktika - příprava - zápočet
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
jaká didaktická technika a pomůcky
Psací potřeby, dataprojektor, plátno, počítač, sešit na zapisování, pracovní list na dopisování, dezinfekční prostředek k nácviku a předvádění činností v rámci metody praktické a názorně demonstrační.
f) Struktura a organizace hodiny (hledisko časové, prostorové):
časový projekt vyučovací hodiny
8:00 – 8:05
(5 minut)
ÚvodPříchod učitele, pozdravení žáků, pokyn k usednutí, zápis do třídní knihy, seznámení s cíli hodiny, rozdání pracovních listů k doplňování
Brainstorming: zjištění jejich znalosti o hygienické dezinfekci rukou (Poznatky napíšeme na tabuli a to bude „odrazový můstek“ nové látky)
8:05 – 8:25
(20 minut)
Expozice nových
poznatků
Výklad nové teorie a zapisování do pracovního listu – základní pojmy, definice, techniky, obrázek s jednotlivými kroky
Dotaz: Zda vše stihli, jestli všem pojmům rozumí
video – hygienická dezinfekce
8:25- 8:35
(10 minut)
Praktická aplikace a
komparace
Nejprve vyučující předvede po shlédnutí videa jednotlivé kroky, poté vyzve žáky, ať společně předvedou kroky sním (viz. Video, obrázek na tabuli na pracovním listu)8:35 – 8:40
(5 minut)
Fixace a procvičení
nového učiva
Žáci sami předvedou správnou hygienickou dezinfekci rukou
Všichni se postaví – tak aby měli kolem sebe místo
Pedagog: Sleduje, zda všichni žáci pracují a snaží se kroky aplikovat správně
8:40 – 8:45
(5 minut)
Zpětná vazba, hodnocení výukyKaždý žák shrne, co se dozvěděl ve vyučovací hodině, společné
Zhodnocení jejich výkonu, zadaní úkolu (zkoušení jednotlivých kroků dezinfekce), rozloučení
pracovní podmínky
Umyvadlo s dezinfekcí, nábytek – lavice, židle, tabule, dataprojektor, internetové připojení, osvětlení, žaluzie – k zatemnění.
jaká organizační forma
vyučovací hodina (frontální, hromadná)
časová náročnost domácí přípravy
15 minut trénování jednotlivých kroků hygienické dezinfekce rukou
Zopakování pojmů a definicí
g) Zvláštní didaktická hlediska:
předběžné znalosti žáků
stavět se bude na základních hygienických naučených činnostech z domácího prostředí (hygienické návyky)
Nejprve pomocí brainstormingu zjistíme jejich znalosti o hygienické dezinfekci rukou. Poznatky napíšeme na tabuli a to bude „odrazový můstek“ nové látky
Diskuze na téma hygiena rukou, hygienické návyky z domácího prostředí, co se kde dočetli, slyšeli aj..
Zjistit stav znalostí pojmosloví a základních postupů mytí rukou
jaké klíčové (odborné) kompetence budou především osvojeny
kompetence k učení
Žáci porozumí významu hygieny rukou pro prevenci infekčních chorob a udržení zdraví, jak individuálně, tak ve společnosti, žáci si osvojí správné postupy hygienické dezinfekce rukou v souladu se standardy. Díky tomu se budou aktivně zapojovat do diskusí a budou aplikovat hygienickou dezinfekci.