články -patopsychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
ČLÁNEK
Téma: Prevalence of school bullying among school children in urban Rohtak, State Haryana, India
Citace zdroje: KUMAR, Rajesh a kol. Rovnováha mezi pracovním a soukromým životem, pracovní spokojenost a pracovní výkon mezi vysokoškolskými učiteli. Journal of Human Values [online]. 2019, 25(3), 213-223 [cit. 2024-04-15]. Dostupné z: https://journals.sagepub.com/doi/epdf/10.1177/0973134220190402
Abstrakt:
Školní šikana byla celosvětově uznávána jako tnejběžnější formaškolního násilí. Šikana ve škole je častábyly spojeny s nepříznivýmibehaviorální, emocionální a sociální důsledky. Tentostudie zaměřená na posouzení prevalencea demografické charakteristiky školních dětízapojený do šikany v městském Rohtak,Haryana.Metody:Toto je průřezová studie, kde 370 uprostředškolní děti bylyhodnoceno za školní šikanu. Sociodemografický vformace byla shromážděna pomocí asamostatné představení a všechny děti absolvovaly čte Soupis nominací mezi korejskými partnery.Výsledek: Výsledky této studie ukázaly, že 43 % školByly do toho zapojeny dětišikana, s další kategorizací obětí, strpachatelů a obětí-pachatelů19 %, 18 % a 6 %. Chlapci v přesiled dívky ve všech třech kategoriích.Většina pachatelů patřila k vysokopříjmovým families.Závěry: Školní šikana je vysoce rozšířená ve střední školestaré děti ademografické charakteristiky mohou pomoci identifikovat such děti.klíčová slova:šikana, školní děti, prevalence.
Plný text článku:
„pouze screen obrazovky, jelikož článek má 16 stran“
Výtah vlastními slovy:
Tento článek zkoumá problematiku školní šikany a její prevalence mezi dětmi ve městě Rohtak. Zkoumá různé druhy šikanování, jako jsou fyzické útoky, slovní napadání, vyhrožování a nucení, přičemž rozděluje účastníky do několika kategorií: ty, kteří šikanují, jsou šikanováni, jsou oběťmi i pachately, a ti, kteří nejsou zapojeni do šikany vůbec.
Článek odhaluje, že celková prevalence školní šikany byla podobná v soukromých a veřejných školách, ale specificky vysoký počet čistých pachatelů byl v soukromých školách. Studie dále poukazuje na významný socioekonomický faktor, kde většina pachatelů pocházela z vyšších příjmových skupin.
Dále se článek věnuje specifickým chováním a reakcím šikanovaných dětí, včetně jejich psychologických reakcí a dopadu na jejich akademický výkon. Důraz je kladen na to, jak šikanování ovlivňuje sebevědomí a sociální interakce dětí, což může vést k dlouhodobým negativním důsledkům pro jejich duševní zdraví.
V článku se diskutuje o různých strategiích, které školy používají k boji proti šikaně, včetně preventivních programů a intervenčních opatření, které cílí na zvýšení povědomí o šikaně mezi učiteli a žáky. Zdůrazněna je rovněž důležitost zapojení rodičů a komunitních činitelů jako klíčový prvek úspěšné prevence a zásahu.