okruhy__test_to co bude v testu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
8. Úvod do somatopedie – terminologické vymezení – omezení hybnosti, osoby s omezením hybnosti, mobilita (hybnost), primární a sekundární omezení hybnosti, osoba s tělesným postižením, jedinec s onemocněním, komplexní rehabilitace – vymezení a složky; dopady tělesného postižení a závažného onemocnění do vzdělávání – narušení základních funkcí, zvláštnosti žáků s různými typy onemocnění, speciální vzdělávací potřeby žáků s tělesným postižením a žáků se závažným onemocněním; komunikace osob s tělesným postižením
9. Úvod do psychopedie – terminologické vymezení – mentální postižení, mentální retardace, poruchy vývoje intelektu, oslabení kognitivního výkonu, hraniční pásmo mentální retardace, sociálně podmíněné mentální postižení, klasifikace mentální retardace/poruch vývoje intelektu, primární a sekundární mentální postižení; dopady oslabení kognitivního výkonu do vzdělávání, osobnost žáka s mentálním postižením; zásady komunikace s těmito osobami.
Studijní literatura a zdroje:
materiály zavěšené v systému Moodle
JEŘÁBKOVÁ, K. et al. Komplexní péče o jedince s postižením či znevýhodněním. Olomouc: UP, 2013. ISBN 978-80-244-3733-0 (brož.).
JEŘÁBKOVÁ, K. et al. Úvod do speciální pedagogiky. Olomouc: UP, 2013. ISBN 978-80-244-3731-6 (brož.).
REGEC, Vojtech et al. Komunikace a lidé se specifickými potřebami. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 204 s. ISBN 978-80-244-3203-8.
VALENTA, M. et al. Přehled speciální pedagogiky. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0602-6.
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) – v původním znění a ve znění č. 82/2015 Sb.
Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních