5b._Satyam_Case
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
I  v následujících  letech  firma pokračovala ve dvouciferném růstu. Milníkem byly tržby o 
objemu  1  miliardy  dolarů  v roce  2006.  Ten  však  nevydržel  příliš  dlouho,  neboť  v roce 
2008 šlo již o 2 miliardy s čistým ziskem přes 400 milionů. Firma v tu dobu působila se 
svými  45  tisíci  zaměstnanců  v 65  zemích  světa,  mohla  se  pochlubit  690  korporátními 
klienty, z nichž 185 bylo v žebříčku Fortune 500.     
Systém správy společností v Satyam
Podle  vlastních  slov  vedení  Satyamu  správa  společností  byla  jednou  z jejích  priorit: 
„Satyam  věří,  že  platné  praktiky  správy  společností  poskytují  nezbytnou  platformu 
zajišťující plnění povinností rady ředitelů.“ 
Protože  firma  byla  kótována  hned  na  třech  světových  trzích,  podoba  a  kvalita  správy 
společností byla do značné míry zajištěna pravidly a doporučeními daných burz. Nicméně 
Satyam  šla  ještě  dál  a  byla  za  to  hojně  oceňována.  V letech  2006  a  2007  získal  Satyam 
ocenění  za  nejlepší  praxi  správy  v žebříčku  Investor  Relations  Global  Rankings  a  v  roce 
2008 obdržel cenu Golden Peacock za excelenci ve správě společností.  
Klíčovou  rolí  rady  ředitelů  v Satyam  bylo  podle  firemního  kodexu:  podílet  se  na  tvorbě 
strategie, zajistit dohled nad managementem při jejím naplňování a hodnotit jejich práci. 
2
Přestože vymezení role rady ředitelů není nijak výjimečné při srovnání se zbytkem světa, 
je  nezbytné  vzít  v  úvahu  lokální  faktory,  které  mají  nezanedbatelný  vliv  na  praktickou 
stránku věci.  
