5b._Satyam_Case
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
I v následujících letech firma pokračovala ve dvouciferném růstu. Milníkem byly tržby o
objemu 1 miliardy dolarů v roce 2006. Ten však nevydržel příliš dlouho, neboť v roce
2008 šlo již o 2 miliardy s čistým ziskem přes 400 milionů. Firma v tu dobu působila se
svými 45 tisíci zaměstnanců v 65 zemích světa, mohla se pochlubit 690 korporátními
klienty, z nichž 185 bylo v žebříčku Fortune 500.
Systém správy společností v Satyam
Podle vlastních slov vedení Satyamu správa společností byla jednou z jejích priorit:
„Satyam věří, že platné praktiky správy společností poskytují nezbytnou platformu
zajišťující plnění povinností rady ředitelů.“
Protože firma byla kótována hned na třech světových trzích, podoba a kvalita správy
společností byla do značné míry zajištěna pravidly a doporučeními daných burz. Nicméně
Satyam šla ještě dál a byla za to hojně oceňována. V letech 2006 a 2007 získal Satyam
ocenění za nejlepší praxi správy v žebříčku Investor Relations Global Rankings a v roce
2008 obdržel cenu Golden Peacock za excelenci ve správě společností.
Klíčovou rolí rady ředitelů v Satyam bylo podle firemního kodexu: podílet se na tvorbě
strategie, zajistit dohled nad managementem při jejím naplňování a hodnotit jejich práci.
2
Přestože vymezení role rady ředitelů není nijak výjimečné při srovnání se zbytkem světa,
je nezbytné vzít v úvahu lokální faktory, které mají nezanedbatelný vliv na praktickou
stránku věci.