Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.

Volba marketingového programu

  • každý zahraniční trh potřebuje svůj vlastní marketingový program

  • aby podnik věděl, pro koho má vyrábět, je potřeba zprvu provést segmentaci zákazníků a poté už jen přizpůsobit marketingový mix jednotlivým trhům

  • podnik také musí určit, zda bude svůj marketingový mix standardizovat nebo adaptovat

Standardizovaný marketingový mix – společnosti prodávají relativně stejné produkty pomocí stejných marketingových přístupů na všech mezinárodních trzích, kde působí

Adaptovaný marketingový mix – prodejce vnímá odlišnosti mezi jednotlivými mezinárodními trhy a přizpůsobuje tomu i prvky marketingového mixu, tento přístup je podstatně nákladnější, ale na druhou stranu v sobě skrývá potenciál v podobě šance na vyšší návratnost a podíl na trhu

Produktová politika

  • rozeznáváme v zásadě tři produktové strategie:

  1. Přímé rozšíření produktu

  • marketing produktu na zahraničním trhu, kde není provedena sebemenší změna

  • není zapotřebí vynakládat náklady na další vývoj produktu, změnu výroby, ani novou propagaci

  • příklady, kdy tato strategie přinesla společnostemθ úspěch, jsou holicí strojky Philips, pivo Heineken, nářadí Black Decker

  • rozeznáváme v zásadě tři produktové strategie:

  1. Přímé rozšíření produktu

  • marketing produktu na zahraničním trhu, kde není provedena sebemenší změna

  • není zapotřebí vynakládat náklady na další vývoj produktu, změnu výroby, ani novou propagaci

  1. Adaptace produktu

  • přizpůsobení produktu místním podmínkám

  1. Vývoj nových produktů

  • vstup na zahraniční trhy s něčím novým

  • nákladnost přístupu, ale možnost velkých zisků

Cenová politika

  • cena zahrnuje nejen náklady, ale i positioning na zahraničním trhu

  • významná informační funkce

  • na cenu mají vliv změny devizového kurzu a inflace

  • nutné vyhnout se dumpingovým cenám

Distribuční politika

  • cílem je plynulé a rychlé přemístění zboží

Strategie:

  • Globální

  • Adaptované

  • Smíšené

Komunikační politika

nutné čelit jazykovým bariérám:

  • příkladem může být firma Helen Curtis, která se snažila proniknout na švédský trh s šamponem „Every Night Shampoo“ („Šampon pro každou noc“). Tento šampon nešel na odbyt a důvod byl v tom, že švédští spotřebitelé si myjí vlasy ráno a ne večer. Proto byla společnost nucena přejmenovat šampon na „Every Day Shampoo“

Témata, do kterých materiál patří