Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.

koncem období, ihned)

  • postupně dodací lhůta – v případě větších objemů

Platební podmínky a nástroje

  • je důležité stanovit lhůtu splatnosti a způsob úhrady kupní ceny:

  • hladká platba

  • dokumentární inkaso

  • dokumentární akreditiv

  • směnka

  • šek apod.

Smluvní pokuta

  • peněžitá nebo nepeněžitá částka, kterou je povinen poskytnout věřiteli dlužník, nesplní-li své závazky

  • plní funkci zajišťovací vůči smluvním stranám, aby závazky byly splněny

  • má povahu paušalizované náhrady škody

  • může být stanovena zvláštním právním předpisem (tj. penále)

  • zaplacením smluvní pokuty není dlužník zproštěn povinnosti své závazky splnit

Dodací parita

  • vyjadřuje povinnosti smluvních stran v souvislosti s dodávkou a převzetím zboží

  • nejpoužívanějším nástrojem, který řeší dodací paritu, jsou tzv. doložky INCOTERMS

  • doložky Incoterms nejsou mezinárodní smlouvou, ale vznikly v praxi za účelem jednoduššího uzavírání smluv

  • poslední úprava – INCOTERMS 2010

Incoterms – doložky:

povinnosti prodávajícího:

  1. všeobecné povinnosti prodávajícího

  2. licence povolení, bezpečnostní opatření a další formality

  3. přepravní smlouvy a pojištění

  4. dodání

  5. přechod rizik

  6. rozdělení nákladů

  7. vyrozumnění kupujícího

  8. dokumenty prokazující dodání zboží

  9. kontrola – balení – značení

  10. informační podpora a s ní spojené náklady

  1. Přípravná etapa – příprava vývozu (dovozu) se týká zejména provedení těchto průzkumů:

- teritoriální, zbožová, spotřebitelská, cenová, konkurenční

  1. Průběh obchodní operace – stanovení dodacích podmínek, plnění kupních smluv, platby,

celní řízení, financování a logistika

13. přednáška

Specifika mezinárodního marketingu

Mezinárodní marketing

= proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání a uspokojování potřeb a přání zákazníků na zahraničních trzích

= situační analýza

  • nový partner (výzkum trhu, rozvoj trhu)

  • známý partner

- cíle exportu – plán (segmentace - strategické varianty) – realizace – vyhodnocení situační analýza

Exportní marketing

  • postupný vstup podniku na zahraniční trhy

  • důležité je, aby podnik postupně upravil svou strategii marketingu na jednotlivých trzích

  • upnutí pozornosti na segmenty trhu, které ještě nejsou obsazeny

Přístupy k marketingu

Globální marketing

  • podnik na všech trzích nabízí stejný typ výrobku stejné skupině zákazníků

  • marketing je na všech trzích uniformní

  • předpoklad existence homogenních segmentů s homogenními potřebami (např. kosmetika, spotřební elektronika, nealkoholické nápoje apod.)

  • opomíjí rozlišování sociálně-kulturních odlišností u spotřebitelů

  • nemožnost reakce na konkurenční tahy

Interkulturní marketing

  • bere v úvahu fakt, že firmy nemohou pracovat s globálními spotřebiteli, protože na ně působí kulturní a sociální faktory

  • v momentě, kdy se společnost a její spotřebitelé stávají bohatšími, tak právě v tom momentě narůstají i odlišnosti v potřebách a přáních jednotlivců

  • pozornost zaměřena pouze na mezinárodní trhy a nezajímá

  • tuto koncepci nejlépe vystihuje slogan: „Think global, act local“ („Myslete globálně a jednejte lokálně“)

  • některými autory je tato koncepce prezentována pod výrazem glokalizace

Témata, do kterých materiál patří