Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.

1. přednáška

Marketingové vlivy působící na spotřebitele

  1. Potřeby

- Potřeba = rozpor mezi momentálním a požadovaným stavem.

- Pociťovaný nedostatek statku, či služby.

- Sociálně ekonomická kategorie.

- Základní členění potřeb:

  1. biologické potřeby – související s existencí člověka jako přírodní bytosti (výživa, zachování

rodu, péče o zdraví, apod.)

  1. společenské potřeby – spojeny s existencí člověka jako společenské bytosti (potřeby v oblasti

vzdělání kultury, rekreace, zábavy, apod.)

- Maslowova pyramida - NAKRESLIT

- Základní literatura v oblasti lidských potřeb pramení v psychologii, nejznámější Maslowova teorie byla původně vypracována pro potřeby psychologie, ale postupně byla přenesena do ekonomie.

  1. Marketing

= Činnosti, procesy a metody usměrňování a aktivního ovlivňování podnikání podle potřeb trhu a filosofie přístupu k podnikání.

- Integruje všechny činnosti, které budují silné vztahy se zákazníkem.

- Ovlivňuje celkovou strategii podniku a jeho postavení na trhu.

- Soustředí se na předprodejní aktivity, zjišťování nebo vyvolávání potřeb zákazníků.

- Cíl = mít spokojené zákazníky, jejichž prostřednictvím je zajištěna dlouhodobá prosperita.

- Definice marketingu dle americké marketingové společnosti z roku 1985 = proces plánování a naplňování koncepce, oceňování, propagace a distribuce myšlenek, výrobků a služeb, který směřuje k uskutečnění vzájemné výměny, uspokojující potřeby jedinců. vs.

- Definice marketingu dle americké marketingové společnosti z roku 2008 = aktivita, soubor institucí a procesů pro vytváření, komunikování, dodávání a výměnu nabídek, které mají hodnotu pro zákazníky, klienty, partnery a celou společnost.

- Smyslem marketingu je dodat produkt:

  1. správným skupinám zákazníků,

  2. v pravý čas,

  3. na správném místě,

  4. za odpovídající ceny,

  5. s přiměřenou propagací,

  6. lépe než konkurence.

- Výsledek marketingu:

  1. poznání potřeb zákazníků,

  2. předvídání potřeb zákazníků,

  3. uspokojování potřeb zákazníků.

- Ovlivňuje či zahrnuje všechny související oblasti:

  1. vývoj nových výrobků a služeb,

  2. brand management,

  3. marketingové průzkumy,

  4. marketingovou komunikaci, propagaci a reklamu,

  5. prodej a cenotvorbu.

Vývoj marketingu

Základní marketingové koncepty

- Způsoby, kterými mohou podniky realizovat své marketingové, obchodní a prodejní aktivity:

  1. Výrobní koncepce,

  2. Výrobková koncepce,

  3. Prodejní koncepce,

  4. Marketingová koncepce,

  5. Holistická marketingová koncepce.

  • Vznik jako reakce na zásadní změny v současném prostředí (demografické změny, globalizace, rozvoj internetu, společenská odpovědnost firem)

  • Postavena na vývoji, designu a plnění marketingových programů, procesů a aktivit beroucích v úvahu jejich šíři a vzájemnou propojenost. Holistický marketing zastává názor, že u marketingu záleží na všem - a že je často zapotřebí široká, integrovaná perspektiva (Kotler a Keller).

  • Zahrnuje všechny složky klasických marketingových mixů (P,C,S).

Témata, do kterých materiál patří