OBP2_-_přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Prvky holistické koncepce marketingu:
marketing založený na vztazích (Zákazníci, Partneři, Kanály),
integrovaný marketing 4P (Komunikace, Výrobky a služby, Kanály),
interní marketing (Vedení, Oddělení marketingu, Ostatní pracovníci),
sociální zodpovědnost (Etika, Prostředí, Společnost, Legislativa).
1.3 Marketingový mix
- Soubor kontrolovatelných taktických nástrojů, které formy používají k dosažení svých cílů.
- Definován pomocí souborů různých činností.
- Různý počet prvků uváděných různou literaturou, často dle specifických vlastností produktu.
Marketingový mix (4P)
- Základ marketingové strategie organizace v rámci řízení marketingu a prodeje.
- Metoda stanovení produktové strategie a produktového portfolia:
Product (produkt) - jeho vlastnosti z hlediska zákazníka - kvalita, spolehlivost, značka, design, záruka, servis a další služby apod.,
Price (cena) – produktu a celková cenová politika podniku,
Place (distribuční cesty) – způsob(y) distribuce produktu,
Promotion (marketingová komunikace)
Marketingový mix (4C)
- Alternativa k marketingovému mixu 4 P.
- 4P = pohled podniku, 4C = pohled zákazníka:
Customersolution - řešení potřeb zákazníka, (z hlediska 4P product)
Cost - náklady vzniklé zákazníkovi, (z hlediska 4P price)
Convenience (Channel) - dostupnost řešení, (z hlediska 4P place)
Communication – komunikace. (z hlediska 4P promotion)
- Hlavní myšlenka = začít při tvorbě marketingové strategie nejprve přemýšlet o „C“ z pohledu zákazníka a pak teprve o „P“ z pohledu firmy.
Webový marketingový mix 4S
- Pro řízení marketingových aktivit realizovaných prostřednictvím internetu.
- Alternativa k marketingovým mixům 4P a 4C.
Scope (strategie) – strategické činnosti (provázání internetových aktivit s marketingovou
strategií, analýzou trhu, stanovení cílů a úkolů stránek organizace, vymezení potenciálních zákazníků a analýza jejich kupního chování na webu).
Site (stránky) – hlavní způsob komunikace (často i prodeje), Musíme znát: mezi organizací a jejími zákazníky, pro návrh úspěšných stránek je tedy klíčové zjistit:
-
Jaká jsou očekávání zákazníka vůči stránkám?
-
Proč by měl chtít stránky používat?
-
Proč by se měl chtít na stránky vracet?
Synergy (synergie) - tří klíčové komponenty:
-
integrace Front Office – jednotná forma komunikace, identické symboly, loga, jednotný branding všech kanálů,
-
integrace Back Office – provázání internetových aktivit s ostatními procesy uvnitř organizace a se souvisejícími IT infrastrukturou a službami,
-
integrace s externími partnery – propojení stránek organizace se stránkami a IT službami třetích stran.
System (systémy): správa a provoz veškerého technologického zázemí webových stránek (hardware, software, …)
1.4 Zaměření na cílový trh
- Marketingový mix se musí zaměřovat na konkrétní trhy, proto je nutné tyto trhy znát.