Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.

Prvky holistické koncepce marketingu:

  1. marketing založený na vztazích (Zákazníci, Partneři, Kanály),

  2. integrovaný marketing 4P (Komunikace, Výrobky a služby, Kanály),

  3. interní marketing (Vedení, Oddělení marketingu, Ostatní pracovníci),

  4. sociální zodpovědnost (Etika, Prostředí, Společnost, Legislativa).

1.3 Marketingový mix

- Soubor kontrolovatelných taktických nástrojů, které formy používají k dosažení svých cílů.

- Definován pomocí souborů různých činností.

- Různý počet prvků uváděných různou literaturou, často dle specifických vlastností produktu.

Marketingový mix (4P)

- Základ marketingové strategie organizace v rámci řízení marketingu a prodeje.

- Metoda stanovení produktové strategie a produktového portfolia:

  1. Product (produkt) - jeho vlastnosti z hlediska zákazníka - kvalita, spolehlivost, značka, design, záruka, servis a další služby apod.,

  2. Price (cena) – produktu a celková cenová politika podniku,

  3. Place (distribuční cesty) – způsob(y) distribuce produktu,

  4. Promotion (marketingová komunikace)

Marketingový mix (4C)

- Alternativa k marketingovému mixu 4 P.

- 4P = pohled podniku, 4C = pohled zákazníka:

  • Customersolution - řešení potřeb zákazníka, (z hlediska 4P product)

  • Cost - náklady vzniklé zákazníkovi, (z hlediska 4P price)

  • Convenience (Channel) - dostupnost řešení, (z hlediska 4P place)

  • Communication – komunikace. (z hlediska 4P promotion)

- Hlavní myšlenka = začít při tvorbě marketingové strategie nejprve přemýšlet o „C“ z pohledu zákazníka a pak teprve o „P“ z pohledu firmy.

Webový marketingový mix 4S

- Pro řízení marketingových aktivit realizovaných prostřednictvím internetu.

- Alternativa k marketingovým mixům 4P a 4C.

  1. Scope (strategie) – strategické činnosti (provázání internetových aktivit s marketingovou

strategií, analýzou trhu, stanovení cílů a úkolů stránek organizace, vymezení potenciálních zákazníků a analýza jejich kupního chování na webu).

  1. Site (stránky) – hlavní způsob komunikace (často i prodeje), Musíme znát: mezi organizací a jejími zákazníky, pro návrh úspěšných stránek je tedy klíčové zjistit:

  • Jaká jsou očekávání zákazníka vůči stránkám?

  • Proč by měl chtít stránky používat?

  • Proč by se měl chtít na stránky vracet?

  1. Synergy (synergie) - tří klíčové komponenty:

  • integrace Front Office – jednotná forma komunikace, identické symboly, loga, jednotný branding všech kanálů,

  • integrace Back Office – provázání internetových aktivit s ostatními procesy uvnitř organizace a se souvisejícími IT infrastrukturou a službami,

  • integrace s externími partnery – propojení stránek organizace se stránkami a IT službami třetích stran.

  1. System (systémy): správa a provoz veškerého technologického zázemí webových stránek (hardware, software, …)

1.4 Zaměření na cílový trh

- Marketingový mix se musí zaměřovat na konkrétní trhy, proto je nutné tyto trhy znát.

Témata, do kterých materiál patří