Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.
  1. Tiskové materiály

  2. 3D materiály

  3. Sekundární materiály (stojany)

  4. Merchandisingové doplňky

Základní dělení POP/POS

  1. Podlahové POP prostředky

  • Stojany a displaye dočasné a trvalé – vystavení produktu ve stojanu s reklamní grafikou umisťovaný variabilně na prodejní ploše

  • Podlahové poutače, totemy – jakýkoli podlahový poutač s grafikou v místě prodeje

  • Paletové ostrovy a dekorace – zajišťuje masové vystavení výrobků na paletě v rámci druhotného vystavení na prodejní ploše

  • Podlahová grafika – tištěná na samolepicí laminovaný trvanlivý materiál, umisťování na podlahu

  • Přemostění a reklamní brány – poutače přemisťující uličku a prodejní plochu

  • Shop in shop – soubor prezentačních prvků značky nebo výrobkové řady; vytváří mini obchodní ostrov uvnitř OJ

  • Promostolky, promostánky a reklamní pulty

  • Stojany na letáky a stojany na vizuály

  1. Regálové POP prostředky

  • Regálové děliče a vymezovače /traye/

  • Cenovkové a dekorační info lišty

  • Podavače

  • Wobblery

  • Stoppery

  • Regálové a nadregálové dekorace

  • Dekorace regálových čel (gondola end)

  • Regálové vlajky

  • Držáky letáků a kupónů

  1. POP prostředky k pokladnám

  • Pokladní a pultové stojánky, displaye a parazity s výrobky

  • Mincovníky

  • Stojánky na letáky

  • Polepy pokladních pásů

  • Dělič nákupů

  1. Nástěnné POP prostředky

  • Nástěnné POP prostředky

  • Poster rámy a plakáty

  • Světelné reklamy

  1. Ostatní POP prostředky

  • Ostatní POP prostředky

  • Letáčky u zboží a samolepky

  • Dekorace nákupního vozíku, madlo vozíku

  • Dekorace bezpečnostních bran a turniketů

  • Výlohová a okenní grafika

  • Závěsné poutače /ze stropu/

  • Digital signage, elektronická a interaktivní média

2. přednáška

Současná role značek v obchodním podnikání

2.1 Pojem značka

= Jméno, termín, označení či design, nebo kombinace těchto pojmů sloužící k identifikaci výrobků a služeb jednoho či více prodejců jejich odlišení v konkurenci trhu.

= Identifikace zboží určitého výrobce pomocí jména, symbolu, čísla, tvaru nebo jejich vzájemnou kombinací.

- Využívaná jednotlivci, nebo obchodními organizacemi.

- Použití ve všech oborech lidské činnosti.

- Často nejasné a zaměňované pojmy: znak, značka, označení, obchodní značka, ochranná známka;

  • Znak

  • výrazná charakteristická vlastnost;

  • viditelný projev něčeho, symptom;

  • signál, znamení;

  • názorné vyjádření, označení;

  • předmět, obraz a pod. názorněvyjádřující příslušnost k něčemu;

  • věc, jev, který je nositelem jistého myšlenkového obsahu.

  • Označení

  • ztotožnění se synonymem pojmu značka;

  • značka: označení zboží;

  • značka: název – označení (vína);

  • Ochranná známka

    • Označení, pomocí kterého firmy identifikují samy sebe, své výrobky a služby.

    • Odlišení od ostatních firem, které na trh přinášení stejné nebo podobné výrobky a služby.

    • Slovo, fráze, logo, kterým se označuje vyrobené zboží, barvy, tvar výrobku či obalu.

Témata, do kterých materiál patří