OBP2_-_přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Brandingové činnosti:
vymezení značky vůči ostatním značkám (positioning);
návrh značky/loga (design);
výběr názvu (naming);
vytvoření sloganu;
způsob komunikace značky se zákazníky;
definování požadovaných asociací spojených s výrobkem.
2.5 Proces řízení značky
= Zahrnuje design, implementaci mark. programů a aktivit, které slouží k vybudování, měření či řízení hodnoty značky.
Základní kroky:
identifikace, či stanovení posiitioningu a hodnot značky;
plánování a implementace mark. program značky;
měření výkonnosti značky;
zvyšování a udržování hodnot značky;
značka má majitele (manažera) = sledování a ovlivňování trhu;
manažer analyzuje a předkládá své návrhy vrcholnému managementu, příp. majiteli značky;
manažer vychází z tzv. nezbytného minima informací, které je potřebné k jakémukoli rozhodnutí;
informace získáváme výzkumem, analýzami interních a existujících externích dat;
Situace ovlivňující proces řízení značky
zavádění zcela nové značky;
řízení již existující značky;
revitalizace značky, která již v minulosti existovala.
2. cvičení
Vybrané typy značek
2.1 Značky kvality potravin v ČR
Česká potravina
-
označení pokud výrobce splní dvě základní podmínky: místo výroby v České republice a stanovený podíl českých surovin.
-
logo s českou vlajkou a nápisem „Česká potravina“
-
někdy jen slovy „Česká potravina“
-
dobrovolné označení
-
dvě podmínky pro označení místo výroby v ČR, stanovený podíl v českých surovinách
Klasa
-
Národní značka kvality Ministerstva zemědělství
-
česká značka kvality
-
dobrovolné označení
-
označení není uděleno firmě, ale pouze na fyzický produkt, který lze měřit
Regionální potravina
-
Značka udělovaná Ministerstvem zemědělství nejkvalitnějším zemědělským a potravinářským výrobkům, které zvítězí v krajských soutěžích. Produkt musí být vyroben na území kraje, ve kterém bylo ocenění uděleno, a ze surovin dané oblasti.
Biopotraviny
-
Biopotraviny na rozdíl od klasických potravin neobsahují chemická aditiva, konzervanty, stabilizátory, umělá barviva atd.
Evropské značky kvality potravin
Chráněné označení původu CHOP
Chráněné zeměpisné označení, tradiční specialita (ZTS),
jsou též označovány jako evropské značky kvality
BIO
CERTIFIED E-FRIENDLY FOOD (CEFF)
- potravinářské výrobky bez obsahu konzervantů, umělých barviv a sladidel
2.2 Vlastní značky obchodníků
= Značka, kterou používá obchodník na označení produktů, které si nechá vyrobit (resp. je sám vyrábí) na prodej výhradně ve svých prodejnách.
- za produkty označené svou vlastní značkou přebírá obchodník kompletní péči
- charakteristické rysy: často nižší cena produktů při zachování kvality porovnatelných značkových
produktů