Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.

Brandingové činnosti:

  1. vymezení značky vůči ostatním značkám (positioning);

  2. návrh značky/loga (design);

  3. výběr názvu (naming);

  4. vytvoření sloganu;

  5. způsob komunikace značky se zákazníky;

  6. definování požadovaných asociací spojených s výrobkem.

2.5 Proces řízení značky

= Zahrnuje design, implementaci mark. programů a aktivit, které slouží k vybudování, měření či řízení hodnoty značky.

Základní kroky:

  1. identifikace, či stanovení posiitioningu a hodnot značky;

  2. plánování a implementace mark. program značky;

  3. měření výkonnosti značky;

  4. zvyšování a udržování hodnot značky;

  5. značka má majitele (manažera) = sledování a ovlivňování trhu;

  6. manažer analyzuje a předkládá své návrhy vrcholnému managementu, příp. majiteli značky;

  7. manažer vychází z tzv. nezbytného minima informací, které je potřebné k jakémukoli rozhodnutí;

  8. informace získáváme výzkumem, analýzami interních a existujících externích dat;

Situace ovlivňující proces řízení značky

  1. zavádění zcela nové značky;

  2. řízení již existující značky;

  3. revitalizace značky, která již v minulosti existovala.

2. cvičení

Vybrané typy značek

2.1 Značky kvality potravin v ČR

  • Česká potravina

  • označení pokud výrobce splní dvě základní podmínky: místo výroby v České republice a stanovený podíl českých surovin.

  • logo s českou vlajkou a nápisem „Česká potravina“

  • někdy jen slovy „Česká potravina“

  • dobrovolné označení

  • dvě podmínky pro označení místo výroby v ČR, stanovený podíl v českých surovinách

  • Klasa

  • Národní značka kvality Ministerstva zemědělství

  • česká značka kvality

  • dobrovolné označení

  • označení není uděleno firmě, ale pouze na fyzický produkt, který lze měřit

  • Regionální potravina

  • Značka udělovaná Ministerstvem zemědělství nejkvalitnějším zemědělským a potravinářským výrobkům, které zvítězí v krajských soutěžích. Produkt musí být vyroben na území kraje, ve kterém bylo ocenění uděleno, a ze surovin dané oblasti.

  • Biopotraviny

  • Biopotraviny na rozdíl od klasických potravin neobsahují chemická aditiva, konzervanty, stabilizátory, umělá barviva atd.

Evropské značky kvality potravin

  • Chráněné označení původu CHOP

  • Chráněné zeměpisné označení, tradiční specialita (ZTS),

jsou též označovány jako evropské značky kvality

  • BIO

  • CERTIFIED E-FRIENDLY FOOD (CEFF)

- potravinářské výrobky bez obsahu konzervantů, umělých barviv a sladidel

2.2 Vlastní značky obchodníků

= Značka, kterou používá obchodník na označení produktů, které si nechá vyrobit (resp. je sám vyrábí) na prodej výhradně ve svých prodejnách.

- za produkty označené svou vlastní značkou přebírá obchodník kompletní péči
- charakteristické rysy: často nižší cena produktů při zachování kvality porovnatelných značkových

produktů

Témata, do kterých materiál patří