Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.

Využití:

  • velmi malé produkty, zejména v kosmetickém a elektrotechnickém průmyslu, šperkovnictví, hardware atd.

  • identifikace volně loženého sortimentu (čerstvého ovoce a zeleniny), široké skupiny zboží s proměnnými jednotkami, nejčastěji s proměnnou hmotností či cenou (výrobky z ryb, masných, mlékárenských produktů apod.), značení kuponů atd.

GS1 DataMatrix

  • dvoudimenzionální maticový kód

  • má dva přilehlé sousední okraje vytištěné jako pevné jednomodulové linky ve tvaru písmene L

  • na velmi malém prostoru zaznamenáno velké množství informací

  • způsob kódování zajišťuje poměrně vysoké opakování dat rozptýlené v symbolu => to umožňuje přečíst symbol, i když je část kódu poškozena nebo deformována

3.5 Radiofrekvenční identifikace

  • moderní technologie identifikace objektů pomocí radiofrekvenčních (elektromagnetických) vln

  • bezdotykové

Využití RFID:

  1. v logistice(sledování polohy zboží v reálném čase)

  2. v ochraně proti krádežím (EAS: ElectronicArticleSurveillance)

  3. řízení zásob

  4. nákup

  5. navigace v prodejně

  6. odbavení a placení zboží

  7. identifikace zaměstnanců

a) založeno na principu vysílač – přijímač

  • původní účel: válečná ochrana spojenců

  • dnes využívána v různých oblastech

b) základní prvky:

a) TAG (polovodičový čip a anténa)

b) ČTECÍ ZAŘÍZENÍ (anténa)

c) KONTROLNÍ PANEL (PC s databází a kontrolním software)

Dělení

a) pasivní tagy

  • nemají vlastní zdroj energie

  • menší dosah

  • energii získávají z vysílače

  • nepřepisovatelná paměť

  • obsahuje odkaz na informační systém

b) aktivní tagy

  • napájeny z vlastní baterie

  • schopnost vysílat a přijímat informace na vzdálenost až 100 metrů

  • možnost pracovat s větším množstvím informací než u pasivních tagů

  • také schopnost získávat informace o vnějším prostředí (teplotě, tlaku, vlhkosti apod.)

3.6 Moderní technologie v obchodě

Samoobslužné pokladny

  • nevyžadují přítomnost pracovníka

  • zákazník si sám zboží namarkuje a zaplatí

  • urychlení odbavení

  • úspora nákladů

  • pro placení nákupu do 10 položek

  • zákazník si sám naskenuje nakoupené zboží a nakonec uhradí zjištěnou hodnotu nákupu

výrazné urychlení odbavení zákazníků (bez dlouhých front), zvýšení komfortu nakupování a

úspora mzdových nákladů pokladních

QR technologie

• základem technologie je QR kód (informace jsou uloženy jak ve vertikálním, tak v

horizontálním směru)

• čtení QR kódů – mobilní telefon s nainstalovanou aplikací

  • využití v obchodě:

  • umístění na zboží

  • obecná reklama

  • produktová reklama

  • tištěné reklamní a firemní materiály

  • vizitky

Elektronické regálové cenovky

• Na stejných místech, jako bývaly papírové cenovky

• Obsah: jednotkovou cenu, ale i například výši zálohy u lahví, zásoba, denní/týdenní prodej atd.

• Umožňují bezdrátovým spojením aktualizovat ceny na regále a sjednotit je s cenami u pokladen

Témata, do kterých materiál patří