OBP2_-_přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Výhody a nevýhody z pohledu zákazníka
nižší ceny
pohodlí a úspora času
globálnost
široký sortiment
personalizace
nepřetržitost
velké množství informací k dispozic
nedůvěra a obavy
virtuální prodejce a zboží
rychlá změna cen
Výhody a nevýhody z pohledu prodejců
úspora nákladů
specializace
nižší ceny
alternativní cesta
zacílení
zjednodušení práce
prostorová a časová neomezenost
konkurence
získávání nových či udržování stávajících zákazníků
problém práva
problém plateb
problém dopravy
investice do reklamy
problém anonymity
Právní úprava v ČR
Existují 3 možnosti aplikace do současných právních úprav:
aplikace oblasti do práva bez dalších úprav (autorské právo),
aplikace a zásahy do stávajícího systému (rozhodné právo),
nové právní předpisy:
Zákon č. 480/2004 sb., o některých službách informační společnosti.
Zákon č. 227/2000 sb., o elektronickém podpisu.
Zákon č. 99/1963 sb., občanský soudní řád (úpravou elektronického podání, doručování a elektronického platebního rozkazu).
Zákon č. 300/2008 sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, který upravuje elektronické úkony státních orgánů, orgánů územních samosprávných celků, pozemkového fondu české republiky a jiných státních fondů, zdravotních pojišťoven, českého rozhlasu, české televize, samosprávných komor zřízených zákonem, notářů a soudních exekutorů (orgán veřejné moci) vůči fyzickým osobám a právnickým osobám, elektronické úkony fyzických osob a právnických osob vůči orgánům veřejné moci a elektronické úkony mezi orgány veřejné moci navzájem prostřednictvím datových schránek.
Zákon č. 89/2012 sb., občanský zákoník (úpravou spotřebitelských smluv prostřednictvím elektronických prostředků).
3.5 Marketing v elektronickém obchodování
Produkt: služby, virtuální produkty (např. Elektronické knihy, pc hry, čtečky el. Knih), globální dosah.
Cena: snadná srovnatelnost, aukce.
Distribuce: globální logistika.
Marketingová komunikace:
-
reklama (bannery a inzeráty; kontextová, obsahová; emaily),
-
blogy (personalizovaná publikování),
-
podcasting (možnost stáhnout si do mp3 informace – zvukové nahrávky, přednášky),
-
virály = šíření komerčního sdělení prostřednictvím sociálních sítí, které motivuje příjemce k roli šiřitele, např. prezentace, emailové přeposílačky, sociální média, offline komunikace (neomezovat se na reklamu pouze v reálných médiích).
3.6 Šíření obchodních sdělení
Zákaz šíření nevyžádaných obchodních sdělení za použití elektronických prostředků.
Šíření je možné pouze tzv. Systémem opt-in (šíření vyžádaných obchodních sdělení).
Povinnost subjektů získat souhlas pro šíření obchodních sdělení od zákazníků.
Povinnost umožnit zákazníkům zdarma odmítnout souhlas s využitím adresy k zasílání obchodních sdělení kdykoliv při zasílání zprávy.
Zákaz šířit obchodní sdělení elektronickou poštou pokud: