Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.

Výhody a nevýhody z pohledu zákazníka

  • nižší ceny

  • pohodlí a úspora času

  • globálnost

  • široký sortiment

  • personalizace

  • nepřetržitost

  • velké množství informací k dispozic

  • nedůvěra a obavy

  • virtuální prodejce a zboží

  • rychlá změna cen

Výhody a nevýhody z pohledu prodejců

  • úspora nákladů

  • specializace

  • nižší ceny

  • alternativní cesta

  • zacílení

  • zjednodušení práce

  • prostorová a časová neomezenost

  • konkurence

  • získávání nových či udržování stávajících zákazníků

  • problém práva

  • problém plateb

  • problém dopravy

  • investice do reklamy

  • problém anonymity

Právní úprava v ČR

Existují 3 možnosti aplikace do současných právních úprav:

  1. aplikace oblasti do práva bez dalších úprav (autorské právo),

  2. aplikace a zásahy do stávajícího systému (rozhodné právo),

  3. nové právní předpisy:

  • Zákon č. 480/2004 sb., o některých službách informační společnosti.

  • Zákon č. 227/2000 sb., o elektronickém podpisu.

  • Zákon č. 99/1963 sb., občanský soudní řád (úpravou elektronického podání, doručování a elektronického platebního rozkazu).

  • Zákon č. 300/2008 sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, který upravuje elektronické úkony státních orgánů, orgánů územních samosprávných celků, pozemkového fondu české republiky a jiných státních fondů, zdravotních pojišťoven, českého rozhlasu, české televize, samosprávných komor zřízených zákonem, notářů a soudních exekutorů (orgán veřejné moci) vůči fyzickým osobám a právnickým osobám, elektronické úkony fyzických osob a právnických osob vůči orgánům veřejné moci a elektronické úkony mezi orgány veřejné moci navzájem prostřednictvím datových schránek.

  • Zákon č. 89/2012 sb., občanský zákoník (úpravou spotřebitelských smluv prostřednictvím elektronických prostředků).

3.5 Marketing v elektronickém obchodování

  • Produkt: služby, virtuální produkty (např. Elektronické knihy, pc hry, čtečky el. Knih), globální dosah.

  • Cena: snadná srovnatelnost, aukce.

  • Distribuce: globální logistika.

  • Marketingová komunikace:

  • reklama (bannery a inzeráty; kontextová, obsahová; emaily),

  • blogy (personalizovaná publikování),

  • podcasting (možnost stáhnout si do mp3 informace – zvukové nahrávky, přednášky),

  • virály = šíření komerčního sdělení prostřednictvím sociálních sítí, které motivuje příjemce k roli šiřitele, např. prezentace, emailové přeposílačky, sociální média, offline komunikace (neomezovat se na reklamu pouze v reálných médiích).

3.6 Šíření obchodních sdělení

  • Zákaz šíření nevyžádaných obchodních sdělení za použití elektronických prostředků.

  • Šíření je možné pouze tzv. Systémem opt-in (šíření vyžádaných obchodních sdělení).

  • Povinnost subjektů získat souhlas pro šíření obchodních sdělení od zákazníků.

  • Povinnost umožnit zákazníkům zdarma odmítnout souhlas s využitím adresy k zasílání obchodních sdělení kdykoliv při zasílání zprávy.

  • Zákaz šířit obchodní sdělení elektronickou poštou pokud:

Témata, do kterých materiál patří