Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.
  1. prostý náhodný výběr

- získáme ze seznamu populace losováním nebo pomocí náhodných čísel, kdy každá jednotka má stejnou pravděpodobnost zařazení do výběru,

  1. záměrný výběr

- náhodně vybereme první jednotku a poté další k-tou,

  1. kvótní výběr

- používáme kvóty podle znaků, které jsou předmětem výzkumu (např. pohlaví, věk, vzdělání, příjem atd.),

  1. úsudkové metody

- výběr provádíme dle vlastního úsudku

  1. samovolné metody

- náhodné kontaktování respondentů (např. chodců)

  1. příležitostné metody

- vybíráme nejlépe dosažitelné členy populace

  1. snowball (řetězové) metody

- prvního respondenta vybíráme náhodně a další dle doporučení předchozího respondenta

AD 3: Realizace marketingového výzkumu

  • lze provádět vlastními zaměstnanci firmy nebo je možné vybrat externí firmu

  • finančně nejnákladnější fáze → nutné věnovat jí odpovídající pozornost

Ad 4: Analýza a vyhodnocení získaných údajů

  • propojena s předchozí fází

  • je velmi úzce propojena s předchozí fází

  • agregace dat a jejich statistická syntéza

  • používá se celá řada matematicko-statistických metod vyhodnocení dat pro zpracování kvantitativních hodnot

  • v prvním kroku dochází ke kontrole údajů

  • získaná data jsou přezkoumávána z hlediska jejich validity (přesnosti) a spolehlivosti

  • je nutné provést kontrolu úplnosti získaných informací a vyloučit výsledky, které jsou zavádějící či nepřesné

  • nejsložitější situace nastává v případě, že jsou respondentům pokládány zcela otevřené otázky a možnosti volné odpovědi

  • pro základní zpracování dat je možné využít nejrůznější způsoby

  • v případě, že získaná data jsou kvalitativního charakteru, je nutné provést jejich kódování, tj. převod do symbolů, aby mohly být též zpracovány pomocí matematicko-statistických metod

  • statistické metody, které využíváme ke zpracování dat lze členit na základní a pokročilé:

  • Základní metody

  • stanovení absolutních a relativních četností

  • popis středních momentů, kolem nichž kolísají varianty odpovědí

  • průměry (aritmetický, vážený atd.)

  • modus, medián, kvantily a kvartily

  • míry variability (směrodatná odchylka, rozptyl)

  • Pokročilé metody

  • frekvenční a kontingenční tabulky

  • celá řada koeficientů, které měří statistickou významnost síly vztahu zkoumaných jevů (např. Pearsonův koeficient, Spearmanův koeficient apod.)

  • regresní a korelační analýza atd.

AD 5: Interpretace výsledků

  • Převedení výsledků analýzy do závěrů a doporučení nejvhodnějšího řešení zkoumaného problému.

  • Správná interpretace získaných dat je kritickým bodem vedoucím k vyvrácení či potvrzení hypotéz a jejich vyhodnocení

  • Zásady interpretace výsledků výzkumu je možné shrnout následovně:

  • data musí být postupně zobecňována a musí být objektivně posouzena,

  • jednoznačně musí být rozlišeny následky a jejich příčiny,

  • interpretace musí být prosta osobních mínění (musí vycházet z faktů),

  • shrnuty musí být některé souvislosti.

Témata, do kterých materiál patří