Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.
  • Prezentace výsledků je podkladem pro rozhodování manažerů (ústní, písemná či elektronická podoba).

  • struktura závěrečné zprávy může mít tuto podobu:

- titulní strana

- obsah

- stručný souhrn výsledků

- hlavní část: úvod, formulace problému, cíle výzkumu, hypotézy, metodika, časový harmonogram, rozpočet, interpretace, analýza dat, závěry a doporučení

- přílohy

4.3 Typologie marketingového výzkumu

Dle technologie získávání dat

  • Primární výzkum

  • Zaměřen na zkoumání vlastností samotných jednotek výzkumu.

  • Někdy označován jako výzkum terénní.

  • Sekundární výzkum

  • Získání dodatečných sekundárních dat, která byla získána za jiným výzkumným účelem.

  • Využíváme jak agregovaná data (týkající se jednotlivých jednotek výběrového souboru), tak neagregovaná data (sumarizovaná data na celý výběrový soubor).

Dle techniky výzkumu

  • Kvalitativní výzkum

  • Snaží se o hlubší poznání zkoumaných jevů a respondentů.

  • Účelem je proniknutí do vnímání a motivů respondentů s cílem odhalení motivů, postojů či mínění respondentů, které vedou k určitému chování.

  • Základní techniky: hloubkové rozhovory, focus groups, delfská metoda apod.

  • Kvantitativní výzkum

  • Zaměřuje se na empirické hodnocení, které zahrnuje numerické měření a analytické přístupy.

  • Získání statistických a matematických údajů o zkoumaném vzorku respondentů.

  • Základní techniky: osobní rozhovory, pozorování, dotazování a experiment.

Dle účelu

  • dle účelu, ke kterému je marketingový výzkum prováděn, rozlišujeme:

  • deskriptivní výzkum,

  • explorativní výzkum,

  • kauzální výzkum,

  • koncepční výzkum,

  • monitorovací výzkum,

  • prognostický výzkum

5. přednáška

Rizika v obchodním podnikání

5.1 Vymezení pojmu

= všudy přítomný charakteristický průvodní jev fungování obchodních organizací v soudobém prostředí

= možnost, že událost bude mít jiný výsledek než ten, který očekáváme

= stupeň nejistoty spojený s očekávaným výsledkem

  • každý podnikatelský subjekt (organizace) je ve svém podnikání nevyhnutelně vystaven rizikům (aktiva, zaměstnanci a zodpovědnost)

  • nulové riziko neexistuje

  • nejistota, kterou lze měřit

  • míru rizika měří matematické statistické metody:

  • distribuční funkce

  • modelováním

  • grafickým řešením

Členění rizik

řada možností, jel lze riziko členit:

  • z hlediska povahy

  • čisté riziko (počítá se s rizikem)

  • spekulativní riziko (situace nemusí nastat)

  • z hlediska vztahu k subjektu

  • vnitřní riziko (vzejdou uvnitř organizace)

  • vnější riziko (riziko, které nemůžeme ovlivnit – nedostatek zaměstnanců)

  • v závislosti na povaze změn

  • dynamické riziko (mohou se během vývoje měnit)

  • statické riziko (nemohou se během vývoje měnit)

  • podle vyjádření dopadu

  • finanční riziko

  • nefinanční riziko (lze převést na finanční riziko – spadneme a zničíme si věci)

Témata, do kterých materiál patří