OBP2_-_přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
úroveň moderních technologií – placení, odbavení, zabezpečení zboží
4.5 Organizování podle procesů (technologie obchodního provozu)
organizování musí vycházet z procesů, probíhajících při prodeji a nákupu zboží, tj. provozně-obchodních operací
ovlivněno velikostí prodejny (velkoformátová retailová prodejna x malá prodejna smíšeno zboží x úzce specializovaná prodejna)
členění procesů – primární a podpůrné
Primární procesy obchodní firmy
nákup a doprava zboží (zásobovací logistika)
skladování
vnitropodniková logistika a distribuce
prodej zboží
poskytování služeb a poprodejního servisu
Podpůrné (sekundární) procesy
= nepodílejí se na tvorbě konečné hodnoty, někdy zajišťovány formou outsourcingu
-
organizace, IS, účetnictví
-
strategický marketing
-
zajištění zdrojů a kapitálu
-
personální řízení
-
vývoj, výzkum, nasazení technologií
4. cvičení
Marketingový výzkum
= Systematické určování, shromažďování, analyzování a vyhodnocování informací, které se týkají určitého problému, před kterým firma stojí.
-
charakteristiky marketingového výzkumu:
-
jedinečnost,
-
vysoká vypovídací schopnost,
-
aktuálnost informací,
-
vysoká finanční náročnost získání informací,
-
vysoká náročnost na kvalifikaci pracovníků, čas i požité metody.
-
Podstatou marketingového výzkumu je získání informací o:
-
trzích obecně,
-
cílovém trhu,
-
dodavatelích,
-
odběratelích,
-
cílových zákaznících a jejich chování, životním stylu a preferencích.
4.1 Druhy výzkumu
-
Celková analýza trhu:
- nabídka, poptávka, konkurence
- poskytuje rámcový obraz o trhu jako celku, jeho velikosti, základní struktuře, atd.
- odpovídá na otázku, zda trh svou velikostí, dynamikou a existující konkurenci je vhodný pro vstup na něj, pro setrvání na něm či pro expandování
-
Výzkum konečného spotřebitele:
- objasňuje skutečné chování na trhu ke zkoumanému produktu a vnitřní motivaci tohoto chování
- předmětem výzkumu je často kupní chování, rozhodování a názory konečného spotřebitele
-
Výzkum průmyslového trhu:
- výzkum chování podniků a organizací
- výzkum jejich kupního rozhodování, znalostí, postojů či motivace vedoucích pracovníků
- zahrnuje výzkum mezi podnikatelskými subjekty (B2B) a také Industrial Research, který se soustřeďuje na výzkum trhu surovin, polotovarů, součástek, atd.
-
Výzkum konkurence:
- informace o podílu konkurence na trhu, o jejich kvalitě, vlastnostech, cenách, apod.
-
Výrobkový výzkum
- týká se vlastností výrobků, jeho kvality, obalu, značky, ceny, atd.
- provádí se zejména ve fázi vývoje a zavádění produktu na trh
-
Výzkum reklamy
- informační zabezpečení přípravy reklamní kampaně, ale také získání informací o její úspěšnosti (mediální výzkum)
-
Výzkum prodeje