Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.
  • úroveň moderních technologií – placení, odbavení, zabezpečení zboží

4.5 Organizování podle procesů (technologie obchodního provozu)

  • organizování musí vycházet z procesů, probíhajících při prodeji a nákupu zboží, tj. provozně-obchodních operací

  • ovlivněno velikostí prodejny (velkoformátová retailová prodejna x malá prodejna smíšeno zboží x úzce specializovaná prodejna)

  • členění procesů – primární a podpůrné

Primární procesy obchodní firmy

  • nákup a doprava zboží (zásobovací logistika)

  • skladování

  • vnitropodniková logistika a distribuce

  • prodej zboží

  • poskytování služeb a poprodejního servisu

Podpůrné (sekundární) procesy

= nepodílejí se na tvorbě konečné hodnoty, někdy zajišťovány formou outsourcingu

  • organizace, IS, účetnictví

  • strategický marketing

  • zajištění zdrojů a kapitálu

  • personální řízení

  • vývoj, výzkum, nasazení technologií

4. cvičení

Marketingový výzkum

= Systematické určování, shromažďování, analyzování a vyhodnocování informací, které se týkají určitého problému, před kterým firma stojí.

  • charakteristiky marketingového výzkumu:

  1. jedinečnost,

  2. vysoká vypovídací schopnost,

  3. aktuálnost informací,

  4. vysoká finanční náročnost získání informací,

  5. vysoká náročnost na kvalifikaci pracovníků, čas i požité metody.

  • Podstatou marketingového výzkumu je získání informací o:

  1. trzích obecně,

  2. cílovém trhu,

  3. dodavatelích,

  4. odběratelích,

  5. cílových zákaznících a jejich chování, životním stylu a preferencích.

4.1 Druhy výzkumu

  1. Celková analýza trhu:

- nabídka, poptávka, konkurence

- poskytuje rámcový obraz o trhu jako celku, jeho velikosti, základní struktuře, atd.

- odpovídá na otázku, zda trh svou velikostí, dynamikou a existující konkurenci je vhodný pro vstup na něj, pro setrvání na něm či pro expandování

  1. Výzkum konečného spotřebitele:

- objasňuje skutečné chování na trhu ke zkoumanému produktu a vnitřní motivaci tohoto chování

- předmětem výzkumu je často kupní chování, rozhodování a názory konečného spotřebitele

  1. Výzkum průmyslového trhu:

- výzkum chování podniků a organizací

- výzkum jejich kupního rozhodování, znalostí, postojů či motivace vedoucích pracovníků

- zahrnuje výzkum mezi podnikatelskými subjekty (B2B) a také Industrial Research, který se soustřeďuje na výzkum trhu surovin, polotovarů, součástek, atd.

  1. Výzkum konkurence:

- informace o podílu konkurence na trhu, o jejich kvalitě, vlastnostech, cenách, apod.

  1. Výrobkový výzkum

- týká se vlastností výrobků, jeho kvality, obalu, značky, ceny, atd.

- provádí se zejména ve fázi vývoje a zavádění produktu na trh

  1. Výzkum reklamy

- informační zabezpečení přípravy reklamní kampaně, ale také získání informací o její úspěšnosti (mediální výzkum)

  1. Výzkum prodeje

Témata, do kterých materiál patří