Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.

- soustřeďuje se na průběh prodeje a jeho efektivnosti u různých tržních segmentů

  1. Výzkum image

- sleduje obraz, jaký si zákazníci vytváří o firmě, jejich produktech a přináší podklady pro posílení či změnu image

  1. Výzkum zahraničních trhů

- sběr a zpracování informací o zahraničních trzích (se všemi odlišnostmi)

- v první fázi se provádí tzv. screening (první monitorování zahraničního trhu)

4.2 Proces marketingového výzkumu

= Posloupnost kroků, které je důležité dodržet.

  • Cíl procesu = zajistit úspěšné vyřešení konkrétního problému.

  • Proces se skládá z několika fází, které prostupují celý postup marketingového výzkumu.

AD 1: Definice problémů a cílů MV

= Stanovení základních cílů marketingového výzkumu (nutné věnovat odpovídající pozornost).

= pro správnou formulaci výzkumného problému je nutné nejprve specifikovat zaměření a cíle výzkumu, provést revizi prostředí v kontextu problému, prozkoumat povahu problému a prověřit důsledky různých alternativ

  • Vymezíme oblast, která se MV týká.

Tři základní typy MV:

  1. deskriptivní

- popis nějakého jevu

  1. informativní (explorativní)

- zjišťování nějakých informací → proč tomu tak je

  1. kauzální

- zjišťování příčiny proč tomu tak je → vztah

AD 2: Tvorba plánu a metodiky

- podrobný plán vlastní realizace výzkumu a metodiky a jeho kontroly

- poskytuje přehled existujících zdrojů dat a detailně vysvětluje specifické postupy, které budou využity pro dosažení cílů výzkumu

- shrnuje veškeré výzkumné kroky a činnosti, ke kterým má dojít v průběhu jednotlivých fází MV

- obsah a struktura plánu se odvíjí od typu prováděného výzkumu, problému, který má být řešen

Obvykle zahrnuje tyto kroky:

  1. Formulace výzkumného problému.

  2. Určení informačních potřeb a stanovení typů vhodných dat.

  3. Vymezení základního souboru a navržená technika sběru dat.

  4. Metody sběru dat, kontaktní metody oslovení respondentů.

  5. Matematické, statistické a jiné metody analýzy dat.

  6. Rozpočet marketingového výzkumu.

  7. Časový harmonogram.

  8. Odpovědné osoby a způsob kontroly.

  • Je nutné správně zvolit metody sběru dat, vhodné typy dat a správně stanovit vzorek a odpovídající techniku výběru vzorku.

  • Vymezujeme též jaká primární a sekundární data a jaké typy zdrojů pro sekundární data využijeme

  • plánujeme sběr primárních dat a odpovídající metodu jejich sběru

  • Při výběru respondentů a stanovení výběrového vzorku je nutné určit cílovou skupinu, počet respondentů a výběr metody jejich stanovení.

  • Nejčastěji používáme tzv. výběrové šetření, které využívá pouze část vzorku populace.

Metody marketingového výzkumu

  • Pro stanovení výběrového vzorku lze využít:

  1. metody náhodného výběru,

  2. metody záměrného výběru.

  • mezi metody náhodného výběru lze zařadit:

Témata, do kterých materiál patří