Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.
  • nedokonalá jazyková lokalizace operačních systémů i dalších, na nich instalovaných softwarových aplikací

  • nízká rychlost připojení: připojení pomocí mobilních sítí je bez dostupnosti Wi-Fi připojení relativně pomalejší

  • krátká doba fungování na jedno nabití baterie

  • náročnost mobilních telefonů na obsluhu (dotykové ovládání)

  • omezené soukromí zákazníků (přesná lokalizace majitele mobilního zařízení)

Podpůrné nástroje m-commerce

M-Care: mobilní péče o zákazníka, kontaktní zákaznická centra, bezplatné informační linky apod.

M-Tracking: umožňuje sledovat analýzy přístupů na WWW stránky a identifikovat zákazníka a jeho operace.

M-Marketing: například věrnostní programy, propagační hry, reklamní sdělení zasílaná pomocí SMS, infokanály, soutěže nebo marketing v závislosti na lokalizaci zákazníka, což znamená, že zákazník dostane reklamní zprávu, pokud se nachází v blízkosti inzerovaného obchodu.

M-payment: mobilní platby – výhodou je lepší možnost autorizace, např. S využitím SIM karty.

Hlavní směry v mobilním placení:

  1. premium SMS,

  2. přímé zpoplatnění u operátora,

  3. mobilní webové platby,

  4. bezkontaktní NFC (Near Field Communication).

4. přednáška

Organizování v obchodních firmách

4.1 Organizování

- manažerská funkce

= uspořádání technických prostředků a lidí i jejich vzájemných vazeb z hlediska:

  • věcného

  • prostorového

  • časového

  • projevuje se v utváření řádů a struktur

Základní prvky organizování

  1. Specializace – dle sortimentu, dle funkcí

  2. Koordinace – vymezení kompetencí

  3. Vytváření útvarů – formalizace, specializace a koordinace

  4. Volba rozpětí řízení – počet podřízených vedených i manažerem

  5. Dělba kompetencí – vymezení působnosti

4.2 Organizace

= instituce představující uspořádaný systém sociálních prvků (lidé) a technických prvků

  • základní znaky organizace:

  • cílová orientace

  • organizační struktura

  • stanovení normativních pravidel pro procesy

  • organizační kultura

Faktory ovlivňující organizaci

  1. Vnější podnikatelské prostředí

  • PEST, charakter odvětví, konkurence, atraktivnost trhu, zákazníci, dodavatelsko-odběratelské vztahy

  1. Vnitřní faktory firmy

  • strategie firmy, velikost, technologie a informační systém, profesní struktura a kvalifikace pracovníků

4.3 Organizační struktury

  • hierarchické uspořádání vztahů

  • vztahy mezi nadřízenými a podřízenými

  • řeší kompetence a vazby

  • formální – dána předpisy

  • neformální – jde o volné spojení lidí

Stupně řízení v organizačních strukturách

Členění organizačních struktur

  1. Liniová struktura

- nejjednodušší forma

- snížení kompetenčních konfliktů

- jasné uspořádání vztahů mezi nadřízenými a podřízenými

  1. Liniově štábní struktura

- tvořena dvěma základními složkami

  1. Kombinovaná liniově štábní

Témata, do kterých materiál patří