OBP2_-_přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
nedokonalá jazyková lokalizace operačních systémů i dalších, na nich instalovaných softwarových aplikací
nízká rychlost připojení: připojení pomocí mobilních sítí je bez dostupnosti Wi-Fi připojení relativně pomalejší
krátká doba fungování na jedno nabití baterie
náročnost mobilních telefonů na obsluhu (dotykové ovládání)
omezené soukromí zákazníků (přesná lokalizace majitele mobilního zařízení)
Podpůrné nástroje m-commerce
M-Care: mobilní péče o zákazníka, kontaktní zákaznická centra, bezplatné informační linky apod.
M-Tracking: umožňuje sledovat analýzy přístupů na WWW stránky a identifikovat zákazníka a jeho operace.
M-Marketing: například věrnostní programy, propagační hry, reklamní sdělení zasílaná pomocí SMS, infokanály, soutěže nebo marketing v závislosti na lokalizaci zákazníka, což znamená, že zákazník dostane reklamní zprávu, pokud se nachází v blízkosti inzerovaného obchodu.
M-payment: mobilní platby – výhodou je lepší možnost autorizace, např. S využitím SIM karty.
Hlavní směry v mobilním placení:
premium SMS,
přímé zpoplatnění u operátora,
mobilní webové platby,
bezkontaktní NFC (Near Field Communication).
4. přednáška
Organizování v obchodních firmách
4.1 Organizování
- manažerská funkce
= uspořádání technických prostředků a lidí i jejich vzájemných vazeb z hlediska:
věcného
prostorového
časového
projevuje se v utváření řádů a struktur
Základní prvky organizování
Specializace – dle sortimentu, dle funkcí
Koordinace – vymezení kompetencí
Vytváření útvarů – formalizace, specializace a koordinace
Volba rozpětí řízení – počet podřízených vedených i manažerem
Dělba kompetencí – vymezení působnosti
4.2 Organizace
= instituce představující uspořádaný systém sociálních prvků (lidé) a technických prvků
základní znaky organizace:
-
cílová orientace
-
organizační struktura
-
stanovení normativních pravidel pro procesy
-
organizační kultura
Faktory ovlivňující organizaci
-
Vnější podnikatelské prostředí
-
PEST, charakter odvětví, konkurence, atraktivnost trhu, zákazníci, dodavatelsko-odběratelské vztahy
Vnitřní faktory firmy
-
strategie firmy, velikost, technologie a informační systém, profesní struktura a kvalifikace pracovníků
4.3 Organizační struktury
hierarchické uspořádání vztahů
vztahy mezi nadřízenými a podřízenými
řeší kompetence a vazby
formální – dána předpisy
neformální – jde o volné spojení lidí
Stupně řízení v organizačních strukturách
Členění organizačních struktur
-
Liniová struktura
- nejjednodušší forma
- snížení kompetenčních konfliktů
- jasné uspořádání vztahů mezi nadřízenými a podřízenými
Liniově štábní struktura
- tvořena dvěma základními složkami
Kombinovaná liniově štábní