OBP2_-_přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
-
není zřetelně a jasně označena jako obchodní sdělení,
-
skrývá nebo utajuje totožnost odesílatele, jehož jménem se komunikace uskutečňuje,
-
je zaslána bez platné adresy, na kterou by mohl adresát přímo a účinně zaslat žádost na vyřazení z příslušného opt-in seznamu.
3.7 M-commerce
= Obchodní transakce probíhající přes mobilní komunikační sítě.
= Prostřednictvím mobilních koncových zařízení; může jít o spojení datové i hlasové.
= Často bráno jako jedna z forem e-commerce.
Umožňuje uživatelům:
-
provádět elektronické obchodní transakce (e-commerce) ze svých mobilních zařízení,
-
získávat marketingové a obchodní informace,
-
přijímat informace o objednání,
-
provádět rozhodnutí o koupi,
-
platit za nákup,
-
získávat službu nebo produkt a nakonec obdržet požadovanou zákaznickou podporu.
Formy m-commerce
m-Presence (prvotní fáze zavádění m-commerce)
m-shop:
a. e-shop optimalizovaný pro mobilní zařízení
b. specializovaná aplikace instalovaná do mobilního zařízení
c. m-Auction: např. eBay pro iPhone, iPad a iPod, eBay pro Android)
m-Procurement: mobilní zásobování, B2B vztahy
a. stálé doplňování zásob a udržení jejich stavů
b. umožňuje lépe plánovat kapacity a snížit náklady
m-Purchasing: B2B transakce určená pro nákup služeb a materiálu nutných pro výrobu či obchod
a. vždy se jedná o konkrétní nákupy, nikoli o kompletní zásobování
b. umožňuje obch. nákup zboží přímo v místě potřeby
c. bývá součástí m-Procurementu
Powershopping: zakládá na vysokých počtech nakupujících jednoho druhu zboží
Výhody a nevýhody m-commerce
Nezávislost na místě: majitel zařízení může provádět transakce nezávisle na své poloze
Dosažitelnost: aplikace jsou dosažitelné kdekoliv a kdykoliv, v případě e-commerce si uživatel musí zajistit připojení k internetu
Ekonomická dostupnost: cena mobilních telefonů je ve srovnání s cenami pc nižší
Jednoduchost: obsluha mobilních telefonů je jednodušší
Okamžitý provoz: mobilní telefony jsou hned po zapnutí schopny provozu, není nutná jejich instalace
Jednoznačná identifikace: vztažená k jednotlivé osobě a nikoliv k počítači díky jedinečnému telefonnímu číslu a datům uloženým na sim kartě
Vyšší úroveň personalizace (v návaznosti na identifikaci) a s ní spojená možnost osobního přístupu k zákazníkovi na bázi one-to-one marketingu
Lokalizace partnerů: mobilní operátor zná polohu volajícího i volaného a ostatní informace, které lze efektivně využít i v realizaci obchodních transakcí, zajištění bezpečnosti
Velikost displeje a jeho rozlišení: mobilní zařízení již ze své mobilní podstaty bohužel nemají a ani nemůžou mít displej odpovídající velikosti obrazovky počítače.
Nepohodlné a komplikované ovládání: zadávání dat může být pro uživatele komplikovanější, protože mobilní zařízení většinou nedisponují plnohodnotnou klávesnicí.