Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.
  • není zřetelně a jasně označena jako obchodní sdělení,

  • skrývá nebo utajuje totožnost odesílatele, jehož jménem se komunikace uskutečňuje,

  • je zaslána bez platné adresy, na kterou by mohl adresát přímo a účinně zaslat žádost na vyřazení z příslušného opt-in seznamu.

3.7 M-commerce

= Obchodní transakce probíhající přes mobilní komunikační sítě.

= Prostřednictvím mobilních koncových zařízení; může jít o spojení datové i hlasové.

= Často bráno jako jedna z forem e-commerce.

  • Umožňuje uživatelům:

  • provádět elektronické obchodní transakce (e-commerce) ze svých mobilních zařízení,

  • získávat marketingové a obchodní informace,

  • přijímat informace o objednání,

  • provádět rozhodnutí o koupi,

  • platit za nákup,

  • získávat službu nebo produkt a nakonec obdržet požadovanou zákaznickou podporu.

Formy m-commerce

  1. m-Presence (prvotní fáze zavádění m-commerce)

  2. m-shop:

a. e-shop optimalizovaný pro mobilní zařízení

b. specializovaná aplikace instalovaná do mobilního zařízení

c. m-Auction: např. eBay pro iPhone, iPad a iPod, eBay pro Android)

  1. m-Procurement: mobilní zásobování, B2B vztahy

a. stálé doplňování zásob a udržení jejich stavů

b. umožňuje lépe plánovat kapacity a snížit náklady

  1. m-Purchasing: B2B transakce určená pro nákup služeb a materiálu nutných pro výrobu či obchod

a. vždy se jedná o konkrétní nákupy, nikoli o kompletní zásobování

b. umožňuje obch. nákup zboží přímo v místě potřeby

c. bývá součástí m-Procurementu

  1. Powershopping: zakládá na vysokých počtech nakupujících jednoho druhu zboží

Výhody a nevýhody m-commerce

  • Nezávislost na místě: majitel zařízení může provádět transakce nezávisle na své poloze

  • Dosažitelnost: aplikace jsou dosažitelné kdekoliv a kdykoliv, v případě e-commerce si uživatel musí zajistit připojení k internetu

  • Ekonomická dostupnost: cena mobilních telefonů je ve srovnání s cenami pc nižší

  • Jednoduchost: obsluha mobilních telefonů je jednodušší

  • Okamžitý provoz: mobilní telefony jsou hned po zapnutí schopny provozu, není nutná jejich instalace

  • Jednoznačná identifikace: vztažená k jednotlivé osobě a nikoliv k počítači díky jedinečnému telefonnímu číslu a datům uloženým na sim kartě

  • Vyšší úroveň personalizace (v návaznosti na identifikaci) a s ní spojená možnost osobního přístupu k zákazníkovi na bázi one-to-one marketingu

  • Lokalizace partnerů: mobilní operátor zná polohu volajícího i volaného a ostatní informace, které lze efektivně využít i v realizaci obchodních transakcí, zajištění bezpečnosti

  • Velikost displeje a jeho rozlišení: mobilní zařízení již ze své mobilní podstaty bohužel nemají a ani nemůžou mít displej odpovídající velikosti obrazovky počítače.

  • Nepohodlné a komplikované ovládání: zadávání dat může být pro uživatele komplikovanější, protože mobilní zařízení většinou nedisponují plnohodnotnou klávesnicí.

Témata, do kterých materiál patří